Tesztkörkép, II. rész – keleti oldal
Folytatjuk tesztkörképünket (az első részt itt találjátok), ezúttal a keleti autók kerülnek sorra, azon belül is egy Polski Fiat, egy Lada, és egy Trabant tesztjeit elevenítjük fel, tartsatok ezúttal is velünk!
Polski Fiat 125p (1972) – a teljes teszt ide kattintva érhető el
„A Nagy Polski története régebbi, 1967-re nyúlik vissza, ekkor kezdődött a modell pályafutása, mely külső formajegyeinek nagy részét a 125-ös Fiattól kapta (az eredeti változat azonban a lengyel verziótól eltérően szögletes első lámpákkal rendelkezett). A beltér dizájnja és a technika nagy része ugyanakkor az elődtől, a Fiat 1300/1500-tól érkezett. A végeredmény kifejezetten érdekes, a lengyelek által összegyúrt és némiképp átformált egyvelege lett az akkori jelennek és közelmúltnak.”
Lada 2107 (1993) – a teljes teszt ide kattintva érhető el
„Az autónak viszonylag békés története van, 2015-ben került második gazdájához, aki két év garázsban ácsorgás után szabadította ki fogságából a 22 éve alatt mindössze 53.000 kilométert futott 2107-est. Eddig ez egy valódi álomtörténet, csakhogy azért nem múlt el nyomtalanul az idő a Lada felett, tulajdonosa pedig úgy vélte, ha már megvette, rendbe is hozza, nem csak úgy ímmel-ámmal, hanem tisztességgel.”
Trabant 601 (1990) – a teljes teszt ide kattintva érhető el
„Végtelenül idilli délutánt sikerült összehozni a Trabival, és csak remélni tudom, hogy ezt az élményt a mostanában autóimádóvá alakuló korosztály is valamilyen úton-módon képes lesz átélni és értékelni. Ugyanakkor, ha tartósan szeretnénk magunkénak tudni ezeket a pillanatokat, akkor komoly úton kell végigmenni, és sok-sok forintot kell feláldoznunk az ügy érdekében. Egy ehhez hasonló állapotú hobbi 601-es, legyen az eredeti, vagy épp restaurált, egyáltalán nem olcsó mulatság, akár a felújítását nézzük, akár a már ezen túlesett darabok megvásárlását. Mindenesetre, ha lapul egy a papa garázsában, akkor vigyázzunk rá, foglalkozzunk a történetével és az emlékével, és tekintsünk úgy rá, mint a múlt egy kedves darabkájára. Így talán a Trabant-kultusz is még hosszú ideig megmaradhat jelenlegi formájában.”
Bense Róbert | Bacsa Zoltán