Volkswagen Jetta restaurálása
Köszönjük a rövid összefoglalót Rajcsányi Szabolcs olvasónknak a VW Jetta teljes felújításáról.
A kocsit 2017-ben vettem meg,akkor Bécsben éltem. 1988-as,egy burgenlandi faluban használták falutól faluig szaladgálósnak,eléggé leélt állapotban.
Előtte volt már Golf MK1-em, MK2-m,de a Jetta mindig is jobban vonzott.
Év végén pici átalakítás történt,ekkor kapott egy barátom által kreált egyedi strandkorlátkék színt,belekerült egy gewinde, nagyobb felnik.
2018 év végén úgy döntöttem,hogy szánok rá picivel(picivel…🤣) több pénzt és ki is karosszériáztatom és teljesen újjáépíttetem.
Ehhez sikerült teljesen véletlen beleszaladnom egy ausztriai benzinkút parkolójában rostokló darabba,ami kiderült,miután megnéztem,szinte teljesen rozsdamentes,törésmentes,gyári műanyagokkal,ívekkel és toldatokkal felszerelt darab,ami ritkaság és érték ebben a formában.
Meg is vettem,eljuttattam a műhelybe,ahol a felújítast végezték. Számomra megdöbbentő volt az alaposság és lelkiismeretesség,ahogy a felújítást végezték. Alvázig volt visszabontva,ahol rozsda volt,az ki lett vágva és lemezből újraépítve,illetve a donor darabjai is felhasználásra kerültek.
Majd alapozás,fényezés következett.
A gyári LO7Q beige színt választottam,sokaknak a taxibeige beugorhat róla.
Szereztem hozzá egy szett 1992-es original Fire&Ice felniszettet,a kocsi színével lett fényezve,ezt én csináltam.
A belseje teljesen gyári és szakadásmentes,megőrzött állapotú.
A motor teljesen gyári 1.6 turbodiesel, kisebb nagyobb dolgokat leszámítva mai napig becsülettel teszi a dolgát,ha beleülök és kedvem szottyan 500km-t beletekerni, gond nélkül teljesíti bármikor.
A gyárija helyett egy állítható magasságú futómű van alatta.
Van még mit csinálni bőven, de minden perce imádat, ha vele utazom.