Volvo 140-160 történelem
A Volvo saját stílusának, arculatának első képviselői a 140-es és a 160-as voltak. Jellemző ezekre a letisztult forma, egyszerű és stílusos vonalvezetés, a harmadik nagyméretű oldalablak. 1966-ban mutatta be a cég a 140-est, amely először az Amazon jól bevált B18-as motorját és váltóját kapta.
Később jelenik meg a felfúrt B20-as, (1,8 és 2,0l ). A letisztult forma mellett az akkori idők legbiztonságosabb autója is volt: új kétkörös fékrendszer négy tárcsafékkel, biztonsági utascella, gyűrődőzónákkal, párnázott biztonsági műszerfal, összecsukló kormányoszlop, biztonsági övek. Több, mint félmillió db. készült a 140-esből (523 808 db). A kétajtós 142-es és a 145-ös kombi is megjelenik (1968). A harmadik nagy oldalablaka egy ideig osztott volt, de 1971-től visszatértek az osztatlan ablakhoz. Az autó formája alig változott 1966-1974 között, nem is volt erre szükség, hisz nagyon sikeres és keresett lett a típus. A hasmagassága, a tekintélyes önsúly és a nagyméretű kerekek miatt kiváló terepjáró képességekkel is rendelkezett ez a változat. Az USA változatok bumfordi lökhárítókat kaptak az ottani követelmények miatt, de ezeken kívül a forma ott sem változott. A 142-es kapható volt GT kivitelben, ez egy drágább “Deluxe” változat volt. Ez azt jelentette, hogy megkapta a P1800-as 135 lóerős befecskendezős motorját. A 142 GT változat alig egy évig készült és az egyik legjobb Volvo modellnek tartják a márka rajongói.
A kombi sajátos arányai, jól kombinálható és terhelhető csomagterének kialakítása az összes, ezt követő típusváltozatnál visszaköszön. Létezett egy “Express” változat, amelyet a lapterjesztők, kiadók kedveltek, mert náluk kellett a terhelhetőség és a sebesség, a sofőr számára természetesen pedig a biztonság. Összesen 268 327 darab készült a kombiból.
Volvo 164
A 140-es sorozat luxusváltozata 1968-ban jelent meg. Ahogy a típus szám is mutatja, egy soros, hathengeres motorral szerelt elegáns autóról beszélünk, ez tulajdonképpen a B20-as erőforrás hathengeres változatát kapta meg. Az eredmény egy kényelmes nagyméretű utazóautó lett, amelynek továbbfejlesztett, nyújtott kivitele is megjelent, mint diplomata autó. A motor teljesítménye több mint elég volt, 145-175 LE közötti háromliteres, karburátoros és befecskendezős változatai voltak. Az autó fogyasztása is tekintélyes volt a nagy önsúly és a nagy lökettérfogat miatt, de az a vásárlói réteg, aki ezt az autót vásárolta, ezen adat miatt sosem aggódott. A gyártása 1975-ig tartott, összesen 146 008 db készült.
forrás: veteranvolvo.hu