fbpx

VW Jetta mk1 felújítása – olvasónk küldte

vw jetta1

Schwáb Kevin vagyok, 21 éves autószerelő.

Apukámnak van egy kettes Jettája, amit 1999-ben vásárolt, így abban nőttem fel. Valószínű ide vezethető vissza az öreg  VW-hez való vonzalmam. Amint meglett a jogosítványom az öreg kettest kisajátítottam. Lassan eljött az idő, hogy saját autót vásároljak, így elkezdtem nézegetni a jettákat de valami öregebb formában gondolkodtam, így esett a választás 1-es jettára. Egy facebookos csoportban találtam egy hirdetést amiben egy 1983-as 1.6 Dízel 1-es jettát hirdetett egy hozzám közeli településen egy férfi.

vw jetta1

Elmentem édesapámmal megnézni. Nekem nagyon tetszett. Apukám próbált felkészíteni, hogy ez nem az az autó amit megveszek és használom, ezt én nem gondoltam ilyen komolyan, úgy gondoltam, hogy hazahozzuk, összepakolom a sok alkatrészt és kész az autó. 2017. április 22.-én megvettem a jettát ami 10 évet állt. A benne maradt alkatrészeket elkezdtük szétszedni.

vw jetta1

Ahogy szedtük szét úgy jöttek elő a csúnyaságok és a hiányosságok. Szerencsére a karosszériával nem volt sok dolog. Minél több időt töltöttem az autó csinálásával  annál igényesebben csináltam. Az autón az első nagyobb megmozdulás a homokszórás volt. Felborítottuk az autót az udvarunkon, béreltem egy homokszóró gépet és indulhatott a homokszórás majd kapott az autó alja 2 réteg rozsda gátló alapozót, 2 réteg kenős alvázvédőt  és 1 réteg fújós alvázvédőt, hogy szép legyen a szemnek. Homokszórás után előjöttek a javításra szorult elemek.

vw jetta1

vw jetta1

Elvittem lakatoshoz ahol pár napot töltött az autó a jó állapotnak köszönhetően. Sajnos a lakatolás után nekem is hegesztőt kellett vennem a kezembe a lakatosnak köszönhetően.

Ezek után jött a számomra kínkeserves fényezésre való előkészítés. Ez nagyon hosszadalmas volt, szerintem jó 3 hónapig gitteltem, csiszoltam.

vw jetta1

Miután túl lettem rajta jött a nagy kérdés, milyen színű  legyen? Több hétig nézegettem az interneten, hogy melyik szín áll jól neki. Találtam egy képet, bementem  egy festék boltba megmutattam a képet az ott dolgozó férfinek, kezembe adott egy VW Audi  színskálát. Meg is találtam a képen szereplő színt, így megvásároltam a fényezéshez szükséges anyagokat és indulhatott a fényezés amit nagybátyám műhelyében csináltam.

vw jetta1

vw jetta1

Amíg ment az idő a kasztnival addig beszereztem az alkatrészeket a belsejéhez a futóműhöz és a motorhoz. Nagyon nagy szerencsém volt a motorral mert csak a kötelező alkatrészeket kellett cserélnem a 10 év állas ellenére. 2018. augusztus 16-án sikeres vizsgát tett.

vw jetta1

Onnantól kezdve nem lehetett kiszállítani az autóból amíg jó idő volt. Ahogy jött a rossz idő úgy közeledett a téli álom számára. Novemberben tettem el télre. Télen beépítettem egy levegős futóművet alá és megkapta az új felniket is. Ami Japan Racing JR9 7” szélesek és 15-ös átmérőjűek, ezeken Nankang 165/45-ös gumik feszülnek.

vw jetta1

vw jetta1

vw jetta1

A belsejében egy Momo fakormány adta meg az ihletet a fához így kapott fa váltógombot és famintás műszerfal keretet.

vw jetta1

vw jetta1

Elöl Corrado hátul gyári ülések lettek átkárpitozva.

vw jetta1

Nekem nem tetszik a jetta műanyag lökhárítója így az autón 1-es golf chrome lökhárító van. Tavasszal veszek rá újat és ha minden jól megy kap egy új fényezést télen. A szín marad csak a minőség fog változni.

vw jetta1

vw jetta1

vw jetta1

Az autón a kárpitozáson kívül mindent én csináltam.

vw jetta1

vw jetta1

vw jetta1

vw jetta1

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb