VW Jetta mk1 felújítása – olvasónk küldte
Schwáb Kevin vagyok, 21 éves autószerelő.
Apukámnak van egy kettes Jettája, amit 1999-ben vásárolt, így abban nőttem fel. Valószínű ide vezethető vissza az öreg VW-hez való vonzalmam. Amint meglett a jogosítványom az öreg kettest kisajátítottam. Lassan eljött az idő, hogy saját autót vásároljak, így elkezdtem nézegetni a jettákat de valami öregebb formában gondolkodtam, így esett a választás 1-es jettára. Egy facebookos csoportban találtam egy hirdetést amiben egy 1983-as 1.6 Dízel 1-es jettát hirdetett egy hozzám közeli településen egy férfi.
Elmentem édesapámmal megnézni. Nekem nagyon tetszett. Apukám próbált felkészíteni, hogy ez nem az az autó amit megveszek és használom, ezt én nem gondoltam ilyen komolyan, úgy gondoltam, hogy hazahozzuk, összepakolom a sok alkatrészt és kész az autó. 2017. április 22.-én megvettem a jettát ami 10 évet állt. A benne maradt alkatrészeket elkezdtük szétszedni.
Ahogy szedtük szét úgy jöttek elő a csúnyaságok és a hiányosságok. Szerencsére a karosszériával nem volt sok dolog. Minél több időt töltöttem az autó csinálásával annál igényesebben csináltam. Az autón az első nagyobb megmozdulás a homokszórás volt. Felborítottuk az autót az udvarunkon, béreltem egy homokszóró gépet és indulhatott a homokszórás majd kapott az autó alja 2 réteg rozsda gátló alapozót, 2 réteg kenős alvázvédőt és 1 réteg fújós alvázvédőt, hogy szép legyen a szemnek. Homokszórás után előjöttek a javításra szorult elemek.
Elvittem lakatoshoz ahol pár napot töltött az autó a jó állapotnak köszönhetően. Sajnos a lakatolás után nekem is hegesztőt kellett vennem a kezembe a lakatosnak köszönhetően.
Ezek után jött a számomra kínkeserves fényezésre való előkészítés. Ez nagyon hosszadalmas volt, szerintem jó 3 hónapig gitteltem, csiszoltam.
Miután túl lettem rajta jött a nagy kérdés, milyen színű legyen? Több hétig nézegettem az interneten, hogy melyik szín áll jól neki. Találtam egy képet, bementem egy festék boltba megmutattam a képet az ott dolgozó férfinek, kezembe adott egy VW Audi színskálát. Meg is találtam a képen szereplő színt, így megvásároltam a fényezéshez szükséges anyagokat és indulhatott a fényezés amit nagybátyám műhelyében csináltam.
Amíg ment az idő a kasztnival addig beszereztem az alkatrészeket a belsejéhez a futóműhöz és a motorhoz. Nagyon nagy szerencsém volt a motorral mert csak a kötelező alkatrészeket kellett cserélnem a 10 év állas ellenére. 2018. augusztus 16-án sikeres vizsgát tett.
Onnantól kezdve nem lehetett kiszállítani az autóból amíg jó idő volt. Ahogy jött a rossz idő úgy közeledett a téli álom számára. Novemberben tettem el télre. Télen beépítettem egy levegős futóművet alá és megkapta az új felniket is. Ami Japan Racing JR9 7” szélesek és 15-ös átmérőjűek, ezeken Nankang 165/45-ös gumik feszülnek.
A belsejében egy Momo fakormány adta meg az ihletet a fához így kapott fa váltógombot és famintás műszerfal keretet.
Elöl Corrado hátul gyári ülések lettek átkárpitozva.
Nekem nem tetszik a jetta műanyag lökhárítója így az autón 1-es golf chrome lökhárító van. Tavasszal veszek rá újat és ha minden jól megy kap egy új fényezést télen. A szín marad csak a minőség fog változni.
Az autón a kárpitozáson kívül mindent én csináltam.