Zapi motortuning profi szinten – Szász Attila

Duna Auto

Gondoltam megosztok veletek egy (szerintem) érdekes kis fejlesztést.

blank
Sok éve egy barátommal elkezdtük tervezgetni, hogy hogyan lehetne egy alapból elég szerény teljesítményű Zapi motorból egy kicsit több erőt kicsikarni. A célom az volt, hogy ránézésre ne lehessen megmondani, hogy nem egy széria motorral állunk szemben így a saját alkatrészeit kezdtem el finomítani.
A hengereket a lehető legnagyobbra fúrattam (+100 cm+), ehhez Samara dugattyúkat kellett illeszteni mert a Zapié lényegesen kisebb.
blank
A hajtókarokat lekönnyítettem és grammoltam, de igyekeztem nem túlzásba esni.
A vezérműtengely át lett köszörülve, hogy többet dolgozzanak és mindemellett mélyebbre is nyissanak a szelepek.
blank

blank

A hengerfejek klasszikusan oroszos megmunkálásai ki lettek símítva, szívó és kipufogó oldal is, de a szelepek is kaptak egy minimális könnyítést és polírozást.
A karbi egy Mátyási Zoli által felújított és fúvókázott darab.
Ennek a csomagnak az eredményeképpen a kompresszió is nagyjából kettő bárral lett magasabb mint eredetileg volt. A motor már a kocsiban, a jelenlegi eredmények biztatóak.
blank
A kocsi jellegéből adódóan a próbaút még várat magára, de arra is keresem a törvényes megoldást 😉 Bízom benne, hogy kibírja a bejáratást és át tehetem a ’napi használatos’ Zapimba.
blank
Ha van kedvetek, az alábbi albumban megnézhetitek a többi képet és a ’próbaút’ videóját is!
Gratulálunk Szász Attilának, és várjuk a további fejleményeket!
zparts autóalkatrész
Lotus Cleaning retrovasak.hu

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb