fbpx

30 éves a Fiat Tipo

A Fiat Tipo 1988. január 26-án debütált a Fiat Ritmo utódjaként, amely korábban a Fiat 128-at váltotta. Az 1100-as óta a középkategóriás Fiat modellek Olaszországban és Európa-szerte is hatalmas népszerűségnek örvendenek, hiszen a kezdetektől fogva tökéletes választásnak bizonyultak a praktikus, modern és elegáns autót kereső fiatalok és családok számára.

Harminc évvel ezelőtt az első Fiat Tipo áttörést jelentett a szegmensben. A Fiat mérnökei olyan autót terveztek, amely kompromisszumokat nem ismerő, kimagasló vezethetősége, menetdinamikája, kényelme és biztonsága mellett az ergonómia terén is soha nem látott előnyöket kínált. A Tipo az innovatív gyártástechnológiáknak, a precíz összeszerelésnek és a kiváló anyagminőségnek köszönhetően megbízhatóságával és minőségével messze kimagaslott a mezőnyből. A vásárlók nagyra értékelték a modell funkcionalitását és letisztult stílusát.

Többek között ezeknek köszönhetően az újszerű, kellemes küllemmel ellátott, nagy beltérrel és 350 literes csomagtérrel rendelkező modell olyannyira jól indított, hogy 1989-ben meg is kapta az Év Autója díjat, megelőzve az Opel Vectrát és a VW Passatot!

A Tipo ötféle benzin-, illetve dízelmotorral, kétféle felszereltségi szinten került piacra, és ezzel teljes mértékben hozzáidomult a kor piaci elvárásaihoz. A Fiat arra fókuszált, hogy a Tipo neve ehhez mérten egyet jelentsen az innovatív tartalmakkal bíró, ám felesleges sallangoktól mentes, praktikus autóéval. A kezdetben kizárólag ötajtósként gyártott típus széles motorpalettát kapott, az 1.1-es, 56 lovas Fire volt az alap, az 1.9-es, 90 lóerős turbódízel pedig a csúcs. A következő években számos új felszereltséget kapott a Tipo, de friss erőforrásokkal is büszkélkedhetett, 1989-ben jött a 136 lovas 1.8ie, nem sokkal később a kétliteres, 16 szelepes, 145 lovas példány.

Ekkoriban nagy szenzációnak számított a Tipo különösen modern technológiai újdonsága: a ‘Digit’ kivitel elektronikus, digitális műszeregysége egyedi kialakítású műszerfalpanelben kapott helyet. A digitális műszerek funkcionalitásukat tekintve a legmagasabb színvonalat képviselték, olvashatóságuk páratlanul kedvező volt.

1993-ban aztán jött a facelift, finomítottak a Tipo orrán, megjelent a háromajtós változat, a passzív biztonságon is csiszoltak, a dízeleket kivéve katalizátorokkal lettek felszerelve az új változatok, a DGT-et pedig nem gyártották többé. A ráncfelvarrott verzió még két évig élt, ekkor jött a már jóval modernebbnek számító Bravo/Brava.


fiat.hu/retrovasak.hu

ecotrex

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb