fbpx

Az MZ nem gyors hanem fürge – FELA Garage

Körülbelül 4 éve léptem be az MZ tulajdonosok körébe. A Simsont már ki nőttem és szerettem volna nagyobbra váltani. A „kis” ETZ volt nagyjából akkor olyan árban ebben a köbcentiben, hogy megtudjam fizetni, meg továbbra is tetszett ez a veterános vonal. Bele fogtam a motor keresésbe. Hosszú hónapokon keresztül bújtam a hirdetéseket, néztem, illetve próbáltam ki jópárat, de valahogy nem éreztem egyiknél sem, hogy „Na ez az, megvan amit kerestem”. Egyik nem úgy húzott másik zörgött, stb. Végül ráakadtam egy jó árban lévő 1986-as 150-es gyári ETZ-re. Elsőre a színe tetszett meg nagyon, kicsit egyedibb árnyalat talán. 2. tulajos motor volt, felhívtam az eladót. Emailban tovább egyeztetünk, kértem a motorról további képeket, infókat, stb., mert sajnos nagyon messze volt nekem és tudnom kellett, hogy nem potyára megyünk el kb. 500 km-ert, mert ha elmegyek érte akkor el is hozom. 2017 május második hetében megejtettük az utat. Odaértünk, az úr kitolta a garázsból és akkor már tudtam, hogy ez a motor nem fog itt maradni. Beindítottuk, kipróbáltam, és aztán mondtam, ez jön velem haza.

Amiket érdemes tudni a motorról: második tulajdonostól vásároltam, valós 37000 km-rel. Bontatlan blokk. A tankszettet a második tulaja fényeztette le, eredetileg narancs-piros volt de szerintem ez a szín nagyon el lett találva. Emellett még a sárvédők lettek rajta újra fényezve, azok már eredeti színkód alapján. A megszakítós gyújtás érintetlen, ahogyan a kábelezés is. Gyönyörű gyári ülés még az eredeti huzatával. A gyári kipufogó is gyönyörű állapotban megmaradt és a hangja..meseszép. Ez az ETZ a „standard” változat ami nagyjából azt jelenti, hogy nincs rajta fordulatszámmérő illetve a hátsó kapaszkodó (utóbbit az előző tulaj szerelte rá). Megvan a gyári izzókészlet, eü csomag, szerszámkészlet, kezelési útmutató.

A megvásárolt állapot után nem sok változás történt rajta. Két dekni matrica került rá, illetve az első és a hátsó kerék helyére bekerült két gyári, újra küllőzött, polírozott, csapágyazott kerék. Az első pedig kapott egy új külső gumit, mivel az előző még az eredeti, de elég viseltes volt már sajnos. A harmadik változtatás/modernizálás a gyári biztosíték tábla kicserélése volt egy késes biztosíték táblára mert egy hibája volt a motornak: nagyobb rázkódásnál a biztosítékok elmozdultak és elment hirtelen a töltés. Ezt megelégeltem és 3 éve orvosolva lett ez a probléma.

Egyaránt rövidebb és hosszabb távokra is alkalmas. Városban kifejezetten „fürge”, lehet vele haladni. Viszont nagyobb szembeszél néha megfogja ekkor szeret kicsit jobban bekajálni. Egy ikonikus motor a 80-as évekből ami a mai napig is képes mosolyt varázsolni az ember arcára.

cikk/fotók: Pintér Ferenc /FELA Garage/

ecotrex

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb