fbpx

Citroen CX újjáépülése – olvasónk küldte

A típus szeretete gyermekkoromban kezdődött, amikor édesapám csinálgatta a saját kombi 8 személyes Citroen CX-ét. Onnantól kezdve, hogy az az autó elkerült a családtól én eldöntöttem, hogy egyszer nekem is lesz egy ilyen típusú járművem. Ez az autó 2016.11.11-én került a tulajdonomba.

blank

Innentől kezdve körülbelül 1,5 évig eleinte napi, majd heti rendszerességű használatban volt. Ez idő alatt sokszor kellett vele törődni, hiszen kisebb apróbb hibák jelentkeztek. Aztán 2018 áprilisában egy hidraulika főnyomócső törése által dőlt el a sorsa, hogy elkezdjük a teljes restaurálást.

blank

blank

blank

Innentől kezdve elkezdődött az alkatrészek felkutatása, illetve donor autó keresése amit felhasználhatunk a munka során. Egy donor karosszériát egy balatoni kisvárosból hoztunk fel Budapestre, így a lakatolás részét nagyjából könnyen kiküszöböltük. Ekkortól kezdődött meg az igazi nagy feladat, ugyanis az egész felújítási műveletet, hely illetve műhely hiányában, a ház előtt végeztük az utcán (egy Google fotó is igazolja😅).

blank

blank

blank

blank

Első lépésként a szét szerelés kezdődött meg, az eredeti karosszériát egy nap alatt elbontottuk, ezután a segédalváz felújításának folyamata elkezdődött. A hidraulika csövek cseréje is megtörtént, fel lett újítva az első-hátsó futómű, illetve mivel egy öreg autóról beszélünk korrózió és üregvédelem is megtörtént.

blank

blank

Váltó felújítás, illetve szétfűzés 3as szinkron gyűrű törés miatt, a motorhoz nem kellett nyúlni, az előző tulaj szerint 1300000 km van benne, mi csak hengerfejeztük a motort és vezérlést cseréltünk. Ezek elkészülte után elkezdtünk a donor kasztnival foglalkozni, ami azt jelentette, hogy elsősorban a kasztni alját teljesen letisztítottuk, majd korróziógátlóztuk illetve üreg- és alváz védelmet kapott.

blank

blank

Ezután a donor kasztni rákerült a felújított segéd alvázra, megtörtént a ,,házasítás”. Ezután pedig bekerültek a szélvédők, illetve az üvegek, és felkerültek az ajtók, hogy fedett hely hiányában a beázást elkerüljük.

blank

A nagy hideg beállta előtt az volt a cél, hogy az autó önállóan járóképes legyen. December elején a hideg időszak és egyéb befolyásoló tényezők miatt az autó lekerült egy garázsba. Új év, új lehetőségek és egy kitűzött határidő… Így álltunk neki folytatni a restaurálást 2019 márciusában.

blank

blank

Elsőként az egész kasztni javítására került sor, ami csiszolást, gittelést és még több csiszolást jelentett. Ez egy elég hosszú folyamat volt. Időközben az autó elektromos bekötései is elkészültek, minden újra lett húzva, illetve az elemek helyére illesztése is megtörtént. Az egybecsiszolást követően bekerült a hangszigetelés és a műszerfal. A kitűzött dátum előtt alig pár nappal került sor az autó fényezésére, így egy nagyon gyors egy hetes hajsza vette kezdetét. A fényezését mi magunk készítettük egy fényezőkamrában.

blank

blank

blank

Ezek után kerültek bele a maradék elemek mint például anyós ülés, hátsó ülés, oszlop- illetve tetőkárpit. Mindeközben persze a fényezés utáni vizes csiszolás is folyamatban volt. Miután mindennel végeztünk már csak egy utolsó nagy takarítást kellett végeznünk, hogy a gyerekkori álmom teljesülhessen.

blank

blank

Mivel az autó elkészült a kitűzött időpontra, innentől nem titok, hogy ez az esküvőnk napja volt, ezért ez a jármű volt a nászautó, mellyel édesapám vitt minket a szertartása. Csodálatos érzés volt, hogy ez teljesülhetett. Azért, hogy mindez létrejöjjön fontos elmondanom, hogy nagy szerepe van benne édesapámnak, a testvéreimnek, és a feleségemnek. Nagyon sokat dolgoztak mindannyian velem együtt azon hogy ez a jármű elkészüljön. Nélkülük nem sikerült volna.

blank

Nos ez a jármű története. Pár adatot azért még leírok róla:

1987es évjáratú, Citroen Cx 2.5 trd turbo 2

Állítható felfüggesztés, diravi kormánygép, sebességfüggő szervó, Olaszországból behozott jármű, ami 1995ben lett először Magyarországon forgalomba helyezve.

Üdvözlettel:

Ozvaldik Rudolf

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb