Egy igen ritka Citroen XM kombi – olvasónk küldte
Az én öregem egy igen ritka darab egy 97-es Citroën XM kombi 2.0 16v benzines kivétel. Megy mint az álom soha nem hagyott ott mindig haza hozott.
Gyerekkori álmom volt apám után egy ilyen autó és amint jogsim lett már azon voltam, hogy beszerezzek egyet. Nem volt kérdés hogy szeretnék majd egyet.
Végül ezt a szépséges kék nyilat sikerült beszereznem már lassan két éve boldog tulajdonosa vagyok. Nem patika állapotú de nagyon szeretem.
Mindig van rajta mit csinálni, viszont cserébe vigyáz rám elvisz mindenhova.
Csendesen és roppant kényelmesen az eszméletlen üléseknek és a hidropneomatikus rendszernek köszönhetően.
Az utóbbi igen kényes része az autónak, nagyon oda kell figyelni rá, mivel a kormány a fék és az emelés is egy rendszeren van, ezt azt jelenti, hogyha egy cső elszáll és el folyik az olaj (LHM+) akkor se fék se kormány se emelés sincs az autón, éppen ezért igen igényes. A rendszer igen összetett és bonyolult egy olyan ember számára aki nem magának szereli az autóját és akinek még nem volt Citroënje sem. (Márka szervizek többségében sem vállalják a hidropneomatikus rendszerrel ellátott autók szervizelését).
Odafigyelős de eszméletlen kényelmet nyújt cserébe.
Szeretem csinálni annak ellenére, hogy mindig kevés a hely és minden csavar más méretezésű sok esetben, és néhány alkatrészt is nehéz beszerezni hozzá, de minden pénzt és energiát megér.
Főleg mikor az utcán utána fordulnak, pirosnál megnézik átszólnak hogy szép autó, parkolóban az autóból kiszállva is már sokszor megkaptam már a dicséretet, itthon a ház előtt is szomszédok és környékbeliek állandóan dicsérik, és mikor már a rendőr is azért állít meg, hogy dicsérje az autót és annak tulajdonosát.
Már emiatt is megéri az a sok energia és idő amit rá fordítok. Az anyagiak számomra nem fontosak, nem haszonszerzés céljából csinálom mindezt.
Szimplán hobbi, és életstílus.
Sok mindent sikerült már megcsinálnom rajta kezdve a felfüggesztéssel, lengőkarszilentek, vezérlés csere, kerékcsapágy cserék, toronyszilentek cseréje és a hidraulika gömbök cseréje és töltése,(szerencsére a csövekhez még nem kellett nyúljak) féktárcsák és betétek, az olaj, olajszűrő valamint légszűrőt nem is kell mondanom, felsőholtpont jeladót. Hengerfejtömítés, gyertyák cseréje, anyós oldali ajtó lakatolása és fényezése, baloldali hátsóutas ajtó kárpitcseréje, gyári rádió felélesztése(multikormány működik). Kormányösszekötők cseréje (külső, belső). Támasztó gömbfejek cseréje, kaszni kihúzatás(hátulról belém csúsztak) és lakatolása alváz védelme, homlokfal cseréje, első lökháritó csere, váltórudazat javítása, féltengely csuklók cseréje zsírzása, féltengely csapágyazása, elektromos rendszerek karbantartása, átkötése, termosztát csere, hidraulikus rendszer teljes át öblítése tisztítása, szervizkönyv vezetve(saját magamnak írom).
Nagyon sok találkozóra járunk igyekszünk ott lenni mindenhol, hiszen nem mindennapi látvány egy ilyen autó, büszkén használom és megyek vele mindenhova, szorgalmas, kényelmes tágas, csendes.
Igazi életérzés, stílus, egyéniség.
Remélem még sokáig a kezeim között tudhatom az autót és ki tudja talán OT -ra is el fogom tudni vinni ami a cél.
Igyekszem minden jót megadni neki, hogy minél jobb és szebb legyen, hogy egy nap talán tovább tudjam adni örökségbe. Cserébe az autó is vigyáz én rám, és nem mellesleg másokra is, sose hagyott még ott sehol, és sokat voltunk már menteni másokat is.
Citroën XM mindösszesen 330 ezer példányban látott napvilágot, 1989 ben gördült ki a gyárból az első példány és el is nyerte az év autója díjat, egészen a 2000- es évig gyártották.Jócskán meghaladta korát, felszereltségben a mai autókkal is simán felveszi a versenyt.
Klíma(alapfelszereltség), külsőhömérséklet mérő, központizár, indításblokkolás, multikormány, fűthető elektromos tükör, elektromos ablak elől, hátul, (hátsó ablakok gyerekzáras funkcióval is el vannak látva) szivargyújtó elöl,(jobbakban a középkonzol hátuljába is van az utasok számara) , ABS, sport illetve terep fokozat állítás, valamint elektromos magasság állítás is lehetséges,(ültetett, utazó, szerviz), könyöklő magasság állítás, elektromos ülések, fűthető ülések.
Nagyon sok tároló egység,(ajtók könyöklői, középkonzol könyöklő, ülések hátulja).
Mind ezek mellet ha ez nem lenne elég a kombi hatalmas csomagtere (720 literes) társul, nagyon jól pakolható, (kombi esetén 4,96 méterről beszélhetünk, a sedan esetében 4,7 méter ami szintén nem mondható kicsinek) nagycsaládosoknak kifejezetten jól jön.
Hosszú utazási távolság a tank 80 literes, a motor tipusától és használojától, függően 950-1200 km-t képes el menni egy tankkal.
Kombi paraméterei, 4,96 m hossz, szélesség 1,79 m, Tengelytáv 2,85m ,Fordulásikör 11m, Tank 80 L, Csomagtér 720 L
Ozvaldik Barnabás