fbpx

Fekete-fehér képeken a New York-i Autószalon múltja

Az Egyesült Államokban legalább akkora hagyományai vannak az autókiállításoknak, mint Európában, vagy épp Ázsiában. Legutóbb a Chicagói kiállítás képei közül készítettünk egy összeállítást, akkor a hetvenes évek színes kavalkádját igyekeztünk megmutatni, most azonban egy kicsit korábbról indulunk.

New York-i Autószalon

A New York-i Autószalon története egészen 1900-ig nyúlik vissza, és Észak-Amerika első autókiállításaként vonult be a járművek történelemkönyvébe. A kezdetben a Madison Square Garden-ben, majd később a Grand Central Palace-ben tartott esemény már a kezdetektől hatalmas népszerűségnek örvendett, tízezrek számára volt hívószó az új automobilok kiállítása.

Az ötvenes években a New York Coliseumba költöztették a többnapos rendezvényt, és ekkorra már egészen hasonló volt a kialakítása, mint egy jelenkori autó show-é. Csinos lányok pózoltak az autókkal, a gyerekek pedig akár a képen látható „rakétába” is beülhettek egy fotó erejéig.

A cirkusz tehát megvolt, szépen lassan pedig szinte minden jelentős márka elvitte az újdonságait a kiállításra, de természetesen a klasszikus amerikai húzónevek is jelen voltak. Ilyen volt például a Ford Mustang II koncepcióautó is, mely az 1964-es New York International Auto Show egyik valódi sztárjává vált, csakúgy, mint három évvel később a Mach I prototípus is.

A hetvenes évek felé közeledve egyre több különlegességet láthattak a látogatók, 1969-ben a Ferrari 365 GTB/4 „Daytona” is ott volt. A mindössze 1284 példányban gyártott, V12-es motorral szerelt modell egy évvel korábban, Párizsban debütált, de viszonylag hamar áthajóztatták az észak-amerikai kontinensre is. De ahogy az a galériában is látszik, nem csupán a Ferrarinak jutott szerep a standokon, 1970-ben a Jeep tanulmánya, az XJ-001 is látható volt, mint ahogyan a Saab Sonett III is külön kiállítási területet kapott.

New York-i Autószalon

New York-i Autószalon

Végezetül pedig álljon itt emlékként egy Pontiac Firebird Formula, az 1975-ös eseményen kiállított, egyedi megjelenésű bemutatóautó a Trans Am olcsóbb alternatívájaként kapott kiemelt helyet a márka standján.

Bense Róbert

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb