fbpx

Gyáriasan „modern” Simson S51 – FELA Garage

Engem a veteránozás körülbelül 13 évesen fertőzött meg nagypapám Pannóniája által. Utána elhatároztam, hogy megszerzem az AM-es jogsit. 7-8 éve is már népszerű volt a Simson így engem is rabul ejtett ez a „világ” és végül én is vásároltam egyet. 1977-es s50b-el kezdtem, volt aztán schwalbe-im, electronicom, sima n-esem. De mindig is a négy sebességes enduro után sóvárogtam. 2015 májusában végül sikerült hozzájutnom egy 1990-es évjáratú sötétzöld enduro-hoz hosszas keresgélés után. Akkoriban elég borsos árat fizettem érte, de lentebb kitérek rá, hogy miért.

A motor 90%-ban gyári fényezésű. Sajnos ez egyes helyeken meg is látszik már, ütött, kopottas. Sajnos az előző tulajdonos egyszer esett vele és a tank bal oldalán elől van egy benyomódás is. De úgy voltam vele, hogy nekem így tetszik, ezzel a gyáriasan kopottas külsővel.

Vape gyújtás van a motoron (ezért is volt az ára, amennyi). Utólag szerintem jó döntésnek bizonyult, mert borzasztóan megbízható ez az egész elektronika. Sötétben elképesztő világítás mellett, nagyon gyertya „barát” is (kb. 5 éve kellett gyújtógyertyát cserélni). A blokkja teljes felújításon esett át: új sportfőtengely, kuplung, koyo csapágyak, viton szimeringek, keystone dugattyú, stb. Sikerült szert tennem egy gyári fordulatszámmérős deknire így közben az is meglett csinálva a mocin. A gyári 16N-3-as karburátorral voltak sokáig problémáim, nehezen lehetett beállítani, sokat evett és füstölt vele, így 6 éve váltottam Amal karburátorra ami szépen ellátja a sima 60/2-es wr hengert. Tökéletes az alapjárat, kiváló a gázreakció. A kipufogórendszer még az eredetije, kellemes hangzást biztosít.

4 éve jött az ötlet, hogy egy komolyabb, de talán a gyári vonalakhoz hű módosítást eszközöljek rajta. Az első fékrendszer „modernizálásába” vágtam bele. Simson s53-as első kereket és első teleszkópokat szereztem be. Az s53-as kerékből kivettem a tárcsafékes agyat és egyedi küllőkkel bele lett fűzve egy 16 colos sima simson ráfba. A féktárcsa meg lett alaposan tisztítva és a megfelelő csavarokkal rögzítve lett a kerékagyra. A fékezést szintén s53-as féknyereg biztosítja. A  főfékmunkahenger egy taiwani univerzális fajta ami szintén tökéletesen ellátja a rászabott feladatot. Így már azért másabb vele a megállás is. Az utolsó módosítás a kinézetben 1 pár fehér oldalú mitas gumi volt, ami szerintem még jobban feldobja a motor kinézetét.

Régebben nagy távokat is megtettem vele, szerencsére sosem hagyott ott sehol. Mostanában már leginkább csak városban használom de így is mindig hatalmas élmény újra és újra egy több mint 30 éves ikonikus veteránnal motorozni.

cikk/fotók: Pintér Ferenc /FELA Garage/

ecotrex

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb