Keréknyom – autók élet és halál közt
Ha már egy Aston-os, Mustang-os restaurálós (stb…) céggel áll szorosabb kapcsolatban az ember, bármikor rábukkanhat valami rendhagyó gépre, érdekességre. Legalábbis a személyes példám ezt igazolja. Három siralmas állapotú kuriózumot kellett lencsevégre kapnom. Az első egy Ford LTD volt. Mióta KeS-énkél szoktam fotózni, ez mindíg ott állt a ház mellett letakarva. Kíváncsi voltam, mit takar a lepel. Szerencsére kaptam magam mellé egy szakértő társat, aki elvégezte helyettem a piszkos munkát, leszedte először is a ponyvát. Ez a látvány tárult elénk:
Elölről úgy fest, mint valami low rider. Kicsit lepusztult szegény. A belseje hasonlóan a külsőhöz nem volt túl jó állapotban, de egy két ép kárpitdarab akadt, illetve a csomagtartóból rengeteg alkatrészt bányásztunk ki nagy meglepetésünkre, legtöbbjük egész használható volt! Az autó kinyitása egyébként kicsit bajosan ment kilincsek illetve kulcs híján. De a társam gyorsan lerendezte a dolgot egy csavarhúzó és egy csípőfogó segítségével. Valószínűleg már soha nem fog életre kelni, alkatrésznek használták fel több elemét. Lehet, hogy a hátuljából kanapé lesz.
A következő régiség még elszomorítóbb állapotban volt. Ő egy harmadik szériás Aston Martin V8-as (egy ugyanilyen típusú restaurált Aston már tavaly szerepelt a blogon). Szegény… 🙁 Ő is a végtelen olajmezőket rója. Nem hiszem, hogy valaha még ép autó lesz belőle. Vagy ha igen, akkor az nem mostanában lesz. Őt is alkatrésznek használták fel korábbi restaurálások során. A motorja még megvan, de berohadt, ki van véve belőle. Az alumínium is itt-ott rozsdásodik, ahogy mondták, ez ammónia miatt lehet, az nem tesz jót az alumíniumnak (elnézést, ha valami mégsem stimmel, nem vagyok szakértő). Valószínűleg valami csirkeólban/istállóban állhatott hosszú időn át – az ammóniából következtetve. Szomorú sors egy ilyen egyébként fantasztikus autónak. És mindössze csak 967 darab harmadik szériás V8-ast gyártottak. Egyébként érdekes, egy felmérés szerint a valaha gyártott összes Aston Martin 70%-a még működik. Ilyen aránnyal aligha büszkélkedhet még más, hasonlóan neves és régi gyártó. Sajna ez a darab a maradék 30%-ba tartozik.
Ezzel véget is ért a (valószínűleg) pusztulásra ítélt autók száma. LTD, V8 – nyugodjatok békében!
A harmadik autó már kevésbé siralmas állapotban van, mint az előbb említettek. Illetve…a kasztni nem olyan biztos, de legalább gurul, és motor is van benne. Ő egy 1969-es Ford Mustang Fastback. Nemrég jött Amerikából. Ha minden igaz, akkor rá jobb sors vár, nem alkatrésznek hozták.
A posztért és a fotókért köszönet a Keréknyom blognak, kövessétek facebookon is!