fbpx

Lada Austro Taiga

Hazánkban mindössze néhány példány található ebből a különleges exportkivitelből, melyet annak idején az AMTS-en volt lehetőségünk közelebbről is megcsodálni. Az 1979-es évjáratú típus számos részletében különbözik az átlag „Niváktól”, ami a külsőségekben és a belső kialakításban is megmutatkozik.

blank

A csúcsmodellként aposztrofált Austro Taiga kizárólag az osztrák piacra készült, és olyan külső jellegzetességekkel rendelkezik, mint a speciális fényezés, vagy az alufelni, de a csomagtartó ajtaja fölötti spoiler is ezen kivitel sajátossága volt.

Belterében olyan extrák fedezhetőek fel, mint a Nardi bőrkormány, az elektromos tükör, illetve a speciális kárpitborítás mind az üléseken, mind pedig az ajtóbelsőkön. Ezeket maga az osztrák forgalmazó, az ÖAF Graf & Stift AG építette be a Ladába.

Az egyébként itthon is jól ismert, 1.6-os, 78 lóerős benzinmotorral szerelt kivitelt 1980-ban vehette át első tulajdonosa, majd egy Salzburg melletti településen szolgált a 2121-es. Az eltelt évtizedek alatt ugyan nem került az órájába túl sok kilométer, azonban a csillaggarázs megtette nem éppen áldásos hatását. Így aztán a megmentése után alapos, minden részletre kiterjedő felújítás következett, melynek során ügyeltek arra, hogy minden extrája és korhű jellemzője megmaradjon a Ladának.

Az Austro Taiga nem csupán kiállítási tárgy, OT rendszámmal rendelkezik, így ha szerencsénk van, alkalomadtán forgalomban is találkozhatunk Tompa Gábor ritka terepjárójával.

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb