Duna Autó Zrt.

Lada Austro Taiga

Hazánkban mindössze néhány példány található ebből a különleges exportkivitelből, melyet annak idején az AMTS-en volt lehetőségünk közelebbről is megcsodálni. Az 1979-es évjáratú típus számos részletében különbözik az átlag „Niváktól”, ami a külsőségekben és a belső kialakításban is megmutatkozik.

A csúcsmodellként aposztrofált Austro Taiga kizárólag az osztrák piacra készült, és olyan külső jellegzetességekkel rendelkezik, mint a speciális fényezés, vagy az alufelni, de a csomagtartó ajtaja fölötti spoiler is ezen kivitel sajátossága volt.

Belterében olyan extrák fedezhetőek fel, mint a Nardi bőrkormány, az elektromos tükör, illetve a speciális kárpitborítás mind az üléseken, mind pedig az ajtóbelsőkön. Ezeket maga az osztrák forgalmazó, az ÖAF Graf & Stift AG építette be a Ladába.

Az egyébként itthon is jól ismert, 1.6-os, 78 lóerős benzinmotorral szerelt kivitelt 1980-ban vehette át első tulajdonosa, majd egy Salzburg melletti településen szolgált a 2121-es. Az eltelt évtizedek alatt ugyan nem került az órájába túl sok kilométer, azonban a csillaggarázs megtette nem éppen áldásos hatását. Így aztán a megmentése után alapos, minden részletre kiterjedő felújítás következett, melynek során ügyeltek arra, hogy minden extrája és korhű jellemzője megmaradjon a Ladának.

Az Austro Taiga nem csupán kiállítási tárgy, OT rendszámmal rendelkezik, így ha szerencsénk van, alkalomadtán forgalomban is találkozhatunk Tompa Gábor ritka terepjárójával.

Lotus Cleaning retrovasak.hu
Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Back to top button
Close