Moszkvics 2140 újjávarázsolva
„Moszkvics 2140, 1979. 36 év, 183000 km egy tulajdonosnál. Rengeteg kalandot éltünk át együtt. Soha nem hagyott cserben és megvédett, mikor kellett. Bontatlan motorral/váltóval és még sok eredeti gyári alkatrészekkel izzótól a féktárcsáig.
Az autót 1979 október 29.-én hozta el Édesapám a debreceni Merkúr telepről. Sokat dolgozott az autó, sokat cipekedett, felépítettünk vele egy hétvégi házat, sóder, homok, tégla kivételével mindent a Moszkvics hozott úgy, hogy nem volt rajta vonóhorog. Volt hozzá egy spéci erősített tetőcsomagtartó, ami 200-250 kg-ot is simán kibírt. Sajnos sokáig nem volt garázsa sokat ált a panel előtt. Kamaszkorom álma volt, hogy a Moszkvics úgy nézzen ki, mint új korában.
A munka 2005-ben kezdődött a szétszereléssel 2005 végén került a karosszériáshoz. Az autó kívülről elég viseltes volt , a hátsó sárvédők eléggé odavoltak. De a küszöbök és a váznyulványok épek voltak, köszönhetően a rendszeres olajjal való kifújásnak. Így lényegében a sárvédők cseréjével megúsztuk a karosszériamunkákat. Az autó visszakapta a gyári színét, közben természetesen zajlott az egyéb alkatrészek beszerzése (lámpák, kédergumik, burák, első embléma). 2006 januárjában visszakaptuk a Moszkvát és elkezdődtek a munkák itthon.
Az alváz futómű, motortér festését Édesapám csinálta . A krómozott elemek állapota nem volt olyan rossz de újra krómoztattuk. A futóműben szilenteket, gömbcsuklókat kicseréltük. Első fékekkel sok gond nem volt (egy kisebb összeszerelési bakit leszámítva), kaptak új betéteket a féktárcsák maradtak eredetiek (183 ezer kilométert futottak). A hátsó dobfékekkel több munka volt többször kellett munkahengert cserélnünk, mire – lekopogjam – összejött. A beltérben is volt munka, az ülések újra lettek kárpitozva egy egyszerűbb kárpittal, mint a gyári, a gyári kárpitozást idén kapta vissza.
Mostanra sikerült javítható garnitúrát, illetve a javításhoz megfelelő színű/mintájú műbőrt beszerezni. Az autó idén került abba a formába, amire azt mondom, hogy kész.
Veterán minősítés: Az autó 2011-ben kapott veterán minősítést. Sok negatív dolgot hallottam, hogy kekeckednek, mindenbe belekötnek. Én nem ezt tapasztaltam, normálisak voltak, még a kárpitozásba sem kötöttek bele, pedig erre számította, messze nem olyan volt akkor, mint a gyári. Amit kifogásoltak, az a felni karika volt, amit mondták, hogy ilyet nem láttak még. Pedig a gépkönyvben is benne van. Az első Moszkvics 2140-es volt, ami megkapta a minősítést és az OT-rendszámot Magyarországon (alatta a régi rendszám újragyártott változata van). Azóta lett még egy OT-s 2140-es, az Ricsi barátom kék szépsége . A 3. hely még kiadó. :)”