Elektromos autó

Škoda-kaland – fényezés kényeztetés mesterfokon

Szolnok felé tartottam a minap, különleges programnak néztem elébe. A városba bevezető körforgalom-híd kombináció előtt kilométeres sor állt, a 30 fokos, fülledt melegben nem sok kedvem volt az araszolgatáshoz, gyaníthatóan ezzel a Škodánk is így volt. Fél szemmel a vízhőfok jelzőjét nézve, a másikkal pedig a forgalmat figyelve, percenként pártíz métert gurulva eszembe jutottak azok a tavaszi pillanatok, amikor először találkoztam az idei kalandautónkkal szikrázó napsütésben. Pontosan úgy nézett ki, mint ami évekig egy garázsban állt. Megkopott a színe, ez főleg a csomagtérre, a tetőre, és a motorháztetőre vonatkozott. Kaphatott valamikor az autó egy szó szerinti körbefényt, amiből ezek a részek kimaradtak.

Ennek ellenére még mindig szebb volt, mint a tavalyi Ladánk, amit aztán végül újra is fényeztettünk. Most erre nem került sor, ellenben ahogy kezdődtek a kalanddal kapcsolatos események, folyamatosan egyensúlyba kellett hozni a kopottas részeket a többi elemmel. Az ápolószer/bolti wax párossal látványos eredményt lehetett elérni, csakhogy nem tartósat, ezért aztán egy kis Škoda-wellnesst is be kellett iktatni, hogy időtállóbb legyen a 105S fénye. Csak egy példa, ebből kellett kihozni a maximumot, és tudtuk is, hogy hová érdemes menni…

Skoda-kaland

Itt kanyarodjunk ismét vissza Szolnokra, mire elértem a Rainbow Car Bt.-ig, valóban lehetett volna látni némi szivárványt, hiszen addigra a felhőszakadás és a napsütés kézen fogva ostromolta a Škodánkat. A műhely vezetőjét, Igaz Sándort nem zavarta, hogy csurom víz az autó, egyből látta, hogy mivel van dolga. Gyorsan leszögezte, hogy ez a fényezés bizony már eléggé el van anyátlanodva, de igyekszik újból széppé varázsolni.

Skoda-kaland

Tudtam, hogy nem a levegőbe beszél, 28 év tapasztalata van mögötte, a családi vállalkozás facebook-oldalán pedig csak úgy záporoznak az ötcsillagos értékelések, és a saját szememmel is láttam a csillogó autókat. Nem csupán kívülről, belülről is kitűnő munkát végeznek ha arról van szó. Egy bézs-belsejű Avensis (ami rettentően tud koszolódni), jóformán szalonállapotú utastérrel várta a gazdáját, nagyon sajnálom, hogy nem fotóztam le a kárpitokat.

Mindeközben már felsorakoztak a polírgépek, a paszták, és mindenféle méregdrága tégelyes, tubusos anyag a Škodánk mellett. Az első percben kiderült, hogy ez a közel 40 éves járgány a nap végére csillogni-villogni fog. Addig azonban még sok munka volt hátra.

Skoda-kaland

Sándor elemről-elemre haladt, polírszivacsok koszolódtak, majd tisztultak meg, a Škoda meg mintha csak levetette volna régi gúnyáját. Gyűltek a mikroszálas törlőkendők, az apró szivacsok, aztán egyszer csak azt vettem észre, hogy az addig teljesen fakó motorháztető már-már tükörnek is használható lett volna.

Sándor lefordította nekem konyhanyelvre, hogyha fokozatokra szeretnénk osztani a legkopottabb felületek kezelését, akkor a motorháztető az első fázist kapta, a tető az „átlag” anyagokkal lett újjávarázsolva, a csomagtér pedig a bevonatok full-extráját, kerámia waxot kapott. Ez a vízlepergető anyag nem csak megújítja a megfáradt felületet, de védelmezi is azt, legyen szó karcokról, UV-sugárzásról, és teszi mindezt hosszú hónapokig.

Skoda-kaland

Skoda-kaland

Ha ez még mind nem lett volna elég, a vasalólámpa műanyagjai és a rendszámtábla-világítás burkolata is kapott egy kis törődést, a homályosból tiszta, a mattból fényes lett. Nem mellesleg kőkemény fizikai munkáról beszélünk, egy teljes „kezelés” akár napokat is igénybe vehet, és a felelősség sem kicsi, láttam én már a műhelyükben igen komoly gépeket, amiket nem bíznak rá akárkire.

Skoda-kaland

Talán csak akkor esett le még inkább az állam, amikor kivittük a napra a Škodát, egészen megdöbbentő volt a különbség, teljesen felfrissült a 105S, a külső végre összhangba került a műszaki állapottal. Ez a reklám helye kellene, hogy legyen, de magánvéleményem szerint is azt vallom, hogy aki minőségi, megbízható, és nem utolsó sorban látványos eredménnyel záruló munkát szeretne kapni a pénzéért, az először ne a fényezőhöz, vagy a kárpitoshoz rohanjon, hanem a Rainbow Car Bt.-hez! Ha egy hervatag fényezésből ezt hozzák ki, gondoljatok csak bele, hogy egy átlagos állapotú külsőből mit képesek?

Skoda-kaland

Skoda-kaland

Sándor maximalizmusa pedig példa lehet azok számára, akik ebben a szakmában szeretnének kiteljesedni. Egy autó megújulásának folyamatát még végigdokumentálni is élmény, remélem, hogy jó és tanulságos referenciaként szolgál majd a 105S-ünk, és példázza azt az állítást, miszerint nincs menthetetlen! Egyúttal szeretném megköszönni a segítséget, mostantól ha ránézek a csillogó autónkra, mindig eszembe fog jutni ez a szolnoki út, minden dugóban eltöltött másodperc megérte!

Skoda-kaland

Bense Róbert

rainbow car


Ha még nem tudjátok, hogy mi is az a Škoda-kaland, nézzétek végig a már eddig megjelent cikkeinket, hamarosan pedig arról is mindenkit tájékoztatunk, hogy miként lehet megnyerni idei túraautónkat, a ’79-es 105S-t!

Csatlakozzatok hozzánk Instagramon is, ha naprakészek szeretnétek maradni a Škoda-kalanddal kapcsolatosan!

A Škoda-kaland fő támogatói: Duna Autó Zrt.Suzuki Barta CégcsoportFortuna Bt.Vacer Trade Kft., A Paksi Kávé, Rainbow Car Bt.Motoparts Webáruház, DS Car Autómentő Kft.

skoda karoq

suzuki paks

fortuna bt

sunny radler

paksi kávé

motoparts

ds car

zparts autóalkatrész
Címkék
Lotus Cleaning retrovasak.hu

Kapcsolódó tartalmak

Back to top button
Close