Tatra T613-4 Electronic – guruló iroda
Két és fél évtizeddel ezelőtt még egészen más elképzelésünk volt arról, hogy mi is az az „okosautó”, és a T613-4 esetében az Electronic sem az elektromos hajtásláncot jelöli. De mégis mindez kit érdekel, amikor egy ennyire izgalmas, guruló irodát sikerült megálmodnia a Tatrának?
Az már akkoriban sem volt meglepő, hogy hiába a jól bevált 613-as alap, az 1.250.000 koronás ára miatt még a márkahű üzletemberek sem fognak érte kapkodni, lévén ennyi pénzért akár egy Audit vagy Mercedest is lehetett vásárolni. Ez azonban szerencsére nem akadályozta meg a cseheket abban, hogy a világ elé tárják különleges modelljüket. Erre 1993-ban, a Genfi Autószalonon került sor, és persze a lehető legkomolyabb formájában mutatták meg a Tatrát.
Fűthető Recaro bőrülések, BBS kormánykerék, klíma, elektromos tükrök/ablakok/napfénytető, sztereó Blaupunkt rádió, televízió, rádiótelefon, igény esetén megfordítható anyósülés. Ahogy a fotókon is látszik, valóban illik rá a „MOBICOM” elnevezés is, ami a „mobil communication center and bureau” rövidítését takarta. A felsoroltakon kívül a T613-4 igen komoly – cseh fejlesztésű – fedélzeti rendszert is kapott, mely hangértesítésekkel adta a sofőr tudtára, ha alacsony volt az üzemanyagszint, nem volt bekötve az öv, vagy éppen 0 fok alá esett a külső hőmérséklet. Ezen felül analóg és digitális műszerfali egységeken is nyomon lehetett követni az aktuális sebességet, fordulatszámot, olajhőmérsékletet.
Motorterébe a szintén ritkaságnak számító Mi Long kivitel 3.5 literes, 198 lóerős V8-asa került, a 300 Nm maximális nyomatékkal rendelkező erőforrás 230 km/órás végsebességet és 11 másodperces százas gyorsulást produkált.
T613-4 Electronic-ból csupán 17 példány készült, külön érdekesség, hogy lényegében az összes legyártott darabról rendelkezésre állnak fotók és leírások ezen az oldalon, többségük a mai napig egyben van.