fbpx

Wartburgból sosem elég

Nagyon sokáig gondolkodtam azon, hol is kezdjem el az autóm bemutatását, és arra jutottam, hogy talán az elején célszerű.

1999-ben kezdődött, amikor első videólejátszómat elcseréltem egy papír nélküli Wartburg 353-as, üzemképes járműre. A terv az volt, hogy lehozzuk falura és traktort építünk belőle, de az első próbakör keresztülhúzta számításainkat, ugyanis a bátyám vezette, és nekiment egy korlátnak,az ütközés következtében a motorháztető, és bal első sárvédő sérült. Hazamentünk vele, néztük, csak néztük, és arra a döntésre jutottunk, hogy leszedjük a sárvédőket meg a motorháztetőt. Szegény autó nagyon furán nézett ki, kis motor, nagy kaszni, úgy döntöttünk hát, hogy a kasznit is le kell szedni, amit már másnap reggel meg is tettünk, ezután a bátyám csőből hegesztett a kormánynak/váltónak tartót, ülést tett rá és így száguldozott vele.

Itt még nem fejeztük be a Wartburg vásárlást, az utcában is volt egy, aminek a jobb első futóműje hiányzott, a tulaj azt mondta, kilóra odaadja nekünk potom 8500 Ft-ért, hát persze, hogy nem hagytuk ott! A következőt ismét egy videólejátszóval cseréltem, ez már egy házilag átalakított platós gép volt, de már akkor 30. évét is betöltötte, ami bizony, látszott is rajta. 120-al vontattuk a 6-os úton, szerencsénkre nem esett szét! A 4. végül lekerült hozzám falura, és el is készült belőle a háztáji gép, nagyon szerettem, szinte ezen tanultam meg vezetni. Viszont amikor megszereztem a jogosítványt 2002-ben, inkább eladtam, nem szerettem volna kockáztatni.

platóswarbi

2003. februárjában a fülembe jutott, hogy van egy eladó 1987-es Special, el is mentem, megnéztem, meg egyeztünk 70.000 Ft-ban, amit részletekben fizettem ki a tulajdonosnak. Az autó 2003.03.13-án került hozzám ,sajnos szomorú hír is köt e dátumhoz nagyapám temetése is ekkor volt. Hogy mikor jött pontosan a Wartburg-szerelem, pontosan nem tudnám megmondani, de mindig is vágytam egy teljesen felújított darabra, ami úgy néz ki, mintha a gyárból gurult volna ki.

wart1

2013-ban elterveztem, hogy teljesen a darabjaira szedem az autómat, és teljes generált kap. Igen ám, csak ha szétszedem, nem lesz mivel járnom, így böngésztem kicsit a neten, hirdetést is adtam fel, hogy Wartburgot vennék, persze ekkor még csak donor autóban gondolkodtam. Azonban egyszer csak jött egy hívás, hogy lenne egy eladó 1982-es De-luxe, másfél év műszakival, árat nem mondott az illető, mert mondtam nekem papíros autó nem kell. Nem sokkal később rájöttem, hogy mégis csak papírost kellene vennem, amit tudok használni, amíg a másik darabokban, így írtam a srácnak, hogy küldjön képeket, meg egy árat is. Sokáig nem kaptam választ, eközben találtam egy másikat, amivel kapcsolatban már megbeszéltem, hogy megyek érte.. Erre pont előtte nap megjött a válasz a De-luxról, képen nagyon tetszett s csak 100.000 Ft-ot kértek érte, adtak hozzá rengeteg alkatrészt, így a másikat lemondtam és helyette mentem is Pécsre megnézni/megvenni a kocsit. Nagyon tetszett, hát meg is vettem.
2013. decemberében szétkaptuk a Specialt, szegény még azóta is arra vár, hogy újra száguldhasson, kap majd egy másik kasznit, amit már beszereztem hozzá.

17

Sose gondoltam volna, hogy 2 Wartburgom is lesz valaha, sőt mi több, ezután 2015. áprilisában jött a most bemutatott Kombi, itt már 3 volt az udvarban, garázsban, de még mindig nincs vége. A kombit vittem eredetvizsgára, és aki csinálta, az említette,hogy van egy kombi eladó… Én fogtam a fejem, mondtam, nincs pénzem, hisz most vettem egyet! Persze, nem hagyott nyugodni a dolog, egy hónap elteltével elmentem megnézni.. Egy első tulajos 1985-ös Kombi volt, mit tagadjam, ebbe is beleszerettem….100.000 Ft volt a kikiáltási ára, 90re lealkudtam.Mint később kiderült a tankja is tele volt:) . Eleinte úgy volt, hogy eladom átírás előtt, de ez persze nem jött össze, amit nem is igazán bántam, így már négyre nőtt a flotta, hát őszintén ezt sem gondoltam volna soha, hogy nekem 4 Wartburgom lesz! De mivel ez elég költséges mulatság, így át kellett gondolnom, hogy mi is legyen, négyet mégsem tarthatok meg! Arra jutottam, hogy eladom a De-luxe-ot, ami meglepetésemre hamar sikerült is és ami megnyugtatott az az volt,hogy nagyon jó helyre került,már meg is kezdődött a restaurálása. Ekkor döntöttem el,hogy nem veszek többet, hanem ami van, azokat rakom inkább rendbe.

Az autó aminek a vásárlása nem volt betervezve,közösségi oldalon találtam rá törött állapotban,nagyon sokáig szemeztem vele s mondhatom nyugodtan hogy beleszerettem!A törés kijavítása nem okoz gondot hisz van alkatrészem bőven,2 donor autó is van tulajdonomban,meg már bontottam is párat!Meg is egyeztünk a tulajdonossal,hogy megyek megnézem s ha megfelel elhozom!Ehhez még hozzátartozik,hogy 250km választott el álmaim egyik autójától!Ugyanis ő pesten én meg Dél-Baranyában lakom!

2015. május 2-án el is indultam vonattal Pestre, táskámban egy Wartburg kormánnyal,mert a tulaj eladta belőle a sportkormányt s nem tudta hova tette a másikat! Megérkeztem pestre s szerencsémre unokanővéremék ott laknak s ők vittek a Wartburghoz,megnéztem megegyeztünk! Az ex tulaj még adott két 5 literes ballonba vizet hogy ezt tegyem be,hát bevallom őszintén kicsit megijedtem,gondoltam talán forralja a vizet s azért kapom! Felcsavaroztam a törött sárvédőre a laposvasra tett indexet és elindultam hát Pécs irányába,nem hajtottam csak szépen lassan de biztosan jöttem vele! Pontosan nem tudom mennyi idő alatt, de hazaértem! Azon voltam, hogy minél előbb lekerüljenek a sérült elemek,majd vissza az egészségesek! Neki is láttam ahogy szabadidőm engedte,első cél az elemek cseréje volt majd később kapta meg a színt! Volt némi karosszériamunka is rajta amit szintén én végeztem el! Rengeteg felesleges vezetéket kiszedtem,leszedtem az elejéről a nagy oda nem illő ködlámpákat is,első kerékcsapágyakat,trapéz gömbfejeket cseréltem! A piros csíkok nekem nem tetszenek így majd azokat is eltávolítom!

Július vége felé nekivágtunk első közös szocialista autótalálkozónkra Orfűre melyre unokaöcsém Attila is elkísért! A találkozó végeztével Balatonboglár felé vettük az irányt,rendben meg is érkeztünk! Szálláshelyünk ugye nem volt de minek is az ha van egy Wartburg kombink. Hátsó ülést előrehajtottuk majd megágyaztunk a strand parkolójában!Balatonra néző hátsó ablakunk volt mi kell még? Aztán eljött az idő,hogy hazakell indulni meg is tettük az utat minden gond nélkül! De itt még nem búcsúztam el a Balatontól ezen a nyáron augusztusban még egyszer megjártam ezt az utat minden gond nélkül oda-vissza!

13

Mostanra már felszereltem a hozzá való ködlámpákat,előre hátra,meg egy pót tolatólámpát is feltettem hátra ugyanis a gyári tolatóval nem sok mindent látni!Generátort kicseréltem gyárira mert valami olasz volt benne!Igyekszem a legjobban karban tartani a gépet!nagyon beleszerettem a hónapok során,a hátsó ajtót mikor felnyitom különös érzés fog el,jó látni azt a nagy helyet ami van benne!

Nem vágyom másik fajta,új,modern autóra!Rengeteg alkatrészt felhalmoztam már,ha nem volt rá szükség de olcsóbb volt már lecsaptam rá és rendeltem is meg különböző oldalakról. A szobámban is van pár alkatrész a vitrines szekrényben épp lengéscsillapítók lapulnak,polcokon lámpák….

4.1

Magam szerelem,magam hegesztem. Nem bízom másra. Nagyon szeretem s nem vágyom sose másik márkára ha csak nem az is Wartburg! Ezt egy tetoválással is magamba vésettem! Wartburgból sosem elég! Még egy kis apróság amit le kell írnom,gyerekkoromban volt a családban Wartburg és én azt mondtam rá mindig,hogy büdös. Nagyot változtam ezek szerint mert imádom a füstjét is. Ha megnyerném a lottófőnyereményt minden Wartburgot s alkatrészt felvásárolnék. Remélem mielőbb betudok majd számolni a ’87-es special építéséről is.

Virág János

Kapcsolódó tartalmak

Vélemény, hozzászólás?

'Fel a tetejéhez' gomb