Berva moped
A gyártás 1958-ban kezdődött az Egri Finomszerelvénygyárban, az 1.5 lóerős, kétsebességes, aluhengeres Berva VT50-nel. Korszerű műszaki megoldásokkal rendelkezett, mint a kormányváltó, elöl-hátul lengőkaros felfüggesztés, telefékdobos agyak, kormányról működtethető elektromos kürt, illetve távolsági fényszóróval is felszerelt első lámpa. A moped ára 5200 forint volt.
A Berva megbízhatóságával azonban gondok akadtak, ezért módosításokat hajtottak végre rajta. Átalakították a szívócsatornát, így 1.8 lóerősre növekedett a teljesítmény, továbbá a moped vázát is megerősítették a hatvanas évek elején, illetve a lengőkarokat és a fékeket is átdolgozták.
A tervezett modernizálásoknak a pénzhiány volt a gátja, 1962-ben pedig a KGST határozata értelmében be is kellett szüntetni a moped/törperobogók előállítását hazánkban, ezen döntés hatására pedig a Berva, valamint a Panni gyártását is kénytelenek voltak befejezni.
1958 és 1962 között hozzávetőlegesen 60-70 ezer Berva készülhetett.