Mi fán terem a Simson Mofa?
Őszintén megvallva, eddig túl sokat még nem hallottunk a különleges kétkerekűről, mely egyébként SL1 néven futott hivatalosan, ami alapján akár egy sportautóra is asszociálhatnánk. Csakhogy ez gyakorlatilag egy megerősített kerékpárvázra épített segédmotoros kerékpár volt, melyet 1970-ben dobtak piacra.
A tervezés már jóval korábban megkezdődött, a sok millió márkás fejlesztési költség miatt pedig elvárták a megfelelő eladási számokat is. A Schwalbe és a Star sikereire alapozva évi átlag 50 ezer darabot kívántak értékesíteni, kezdetben 550, majd 695 márkás áron. Azonban a Mofa nem hozta magával a várt népszerűséget, így hiába próbálkoztak a modernizálásával (SL2), a gyártását még a hetvenes évek elején, egészen pontosan 1972-ben, 60 ezer példány elkészültét követően beszüntették.
A pedálos Mofa kétütemű, 50 köbcentis motorja mindösszesen 1.6 lóerővel bírt, 38.5 kilogrammja mellé viszont egészen 125 kilogrammig terhelhető volt. Legnagyobb megengedett sebességét 30 km/órában határozták meg, az egysebességes, egyszemélyes Simson 2 litert kért 100 kilométeren, ezzel egész takarékosnak számított, tankjába azonban csupán 3.2 litert lehetett tölteni.
Itt láthattok egyet működés közben: