fbpx

Lada-kaland – tiszta célok

Merre tovább? Ezzel a kissé nyers, költői, ámde már világosan körvonalazódott kérdéssel szálltam ki a próbaút után a Ladánkból, végre személyesen is megbeszélhettük a tennivalókat. Egy cél pedig már akkor bizonyos volt: még a tél előtt ráncba kell szedni az autót, hogy tavaszra, mire magát a Lada-kalandot is megtervezzük, a projekt ezen részével már csak minimálisan kelljen törődni. Így hát összedugtuk a fejünket a partnereinkkel, és igyekeztünk időpontokat kitűzni. Feladatról-feladatra rágtuk át magunkat a listánkon, összehangolt csapatmunka következett.

A karosszériázással kezdődött az 1200s megújulása, kiderült, hogy menthető a lezúzott jobbos sárvédőelem, aminek kifejezetten örültünk, lévén az utángyártott idomok az esetek többségében minőségi és illesztési szempontból is hagynak kívánnivalót maguk után. A küszöbök rendben voltak, a hátsó ívek javítva lettek, végezetül egy alapos alvázvédelmen is átesett a Lada.

Azt nem mondom, hogy minden karosszériaegyenetlenség nyomtalanul eltűnt, de szerintem azt senkinek nem kell magyarázni, hogy egy idős autót sokszor a szépséghibáival együtt kell megszeretni, elfogadni. Mindenesetre a fényezés után egy „új” Ladát köszönthettünk köreinkben, illetve további pozitívumok voltak, hogy a hűtőrácsot és a lökhárítókat is hibátlanul kipofozták, valamint és a csomagtérajtó klasszikus púposodása is egy fokkal elfogadhatóbb képet mutatott.

14958421_595088604031176_445441416_n

Ekkorra már egy kisebb szobányi alkatrészt halmozott fel számunkra a Retro-Auto Kft., ami csak kellett, azt gyorsan megszerezték, még azt is, amire végül nem volt szükség! A cél az volt, hogy a közeljövőben bekövetkezhető hibákat kizárjuk, ezért aztán olyan egységek is cserélve lettek a Ladán, melyek még nem voltak 100%-ig indokoltak. De úgy gondolkodtunk, hogy nem csupán a tavaszi műszakit, a nyári túrát, és az időközbeni utakat kell gond nélkül letudni, hanem a jövőbeli nyertesnek is egy jó állapotban lévő kocsit illik átadni!

Minden jóval felvértezve érkeztünk meg tehát a Groho Team Kft.-nez, Grohoczky Attila és csapata pedig kezelésbe vette 2017-es túránk főszereplőjét. Fel lettek újítva a fékek, cserélve lett a karburátor, a teljes kipufogórendszer, az első lengéscsillapítók, végezetül egy új szett gumit is kapott a Lada. A kötelezők sem csak úgy tessék-lássék módon lettek elvégezve, hogy csak a legfontosabbakat említsem, minőségi Xado olajat, és Denso gyertyákat kapott az 1200s.

Amit most itt összefoglaltam, az nagyjából az október-december alatti időszakot foglalta magában, az első 200 kilométer volt a tesztüzem, a ’82-es vas nem meglepően kitűnően teljesített, öröm volt vezetni. Már az első hosszabb út alkalmával „meg akarták venni alólam” a Ladát, kaptam egy pirosat, a mögöttem álló, régóta követő üzemmódban lévő autós gyorsan kipattant, villámgyorsan felvázolta a vételi szándékát, én pedig csak sietve ennyit tudtam mondani: akár meg is nyerheted, csak figyelgesd a retrovasak.hu-t!

blank

Így, ebben az állapotában érkezett meg a „túraautónk” a télbe, az ismerkedés hónapjai következtek, akadtak ingerszegényebb hetek, és izgalmasabb időszakok, ilyen volt az is, amikor karácsonykor bejelentettük a Lada-kalandot.

Közösen vártuk a tavaszt, közben pedig már az előttünk lévő feladatok jártak az eszemben…de erről már a következő cikkben számolok be, és annyit megígérhetek, hogy mostantól gyakran frissülünk a témában, hiszen rengeteg mondanivalóm van még nektek, pedig ezek még csak az előzmények! 🙂

blank

Május elsején egyébként találkozhattok velünk a szarvasi majálison, ez lesz a június 19-én induló túránk főpróbája!

A Lada-kaland támogatói: Lada Hungary, Forex Kft., Retro-Auto Kft., Groho Team Kft., Fortuna Bt.Vacer Trade Kft.

Bense Róbert

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb