Škoda-kaland – 11. | 12. nap – Tapolca, Komárom

Támogasd a túrát, nyerd meg a Škodát!


Amikor kell, minden felhő eltűnik a fejünk felől, így volt ez most is, a borongós szentgotthárdi nap után csütörtökön már óráról-órára, percről-percre kellemesebb idő lett. Mire Sümegre értünk, már csak éppen tartotta magát a szürkeség, hogy aztán Tapolcán a napsütés vegye át a főszerepet!

Ha Tapolcára készülünk, mindig tudjuk, hogy tartalmas és élménydús napra számíthatunk, ezúttal sem volt ez másképp, ám mielőtt megérkeztünk volna, még megnéztük magunknak a Sümegi Várat, először távolról, majd közelebbről. Mivel hétköznap létére óriási pörgés volt a vár lábánál, és az idő is kezdett sürgetni minket, ezért nem kutyagoltunk fel, de már most kijelenthetjük, hogy lesz olyan túránk, amely alatt bevesszük ezt a várat is!

Háromra volt megbeszélve a tapolcai veteránosokkal a találka, kicsit korábban érkeztünk, a közeli Leo Panzióba még felcuccoltunk, ezúton is köszönet a szuper szállásért, egy csupaszív hölgy fogadott minket, a három szobából álló, konyhás, külön fürdőszobás házrész a belváros közepén van, ha erre jártok, csak ajánlani tudjuk.

Egyébként nem tudom, hogy a víz, a levegő, vagy éppen más vegyület teszi, de Tapolcán annyira kedvesek az emberek, legyen szó a szállásadónkról, Perger Zoliékról, vagy csak épp az utcán mosolygó, Škoda-felé integető járókelőkről. Köszönjük a fogadtatást!

Ha már itt tartunk, Zoliék már teljes veterános pompájukban vártak minket a Székelykapunál, ahová legnagyobb meglepetésünkre épp akkor pakoltak le trélerről egy Feliciát. Én már itt ledobtam az ékszíjat, ilyet még soha, senki nem csinált az érkezésünk apropójából.

Ennél már csak az volt meghökkentőbb, amikor megláttam egy 1974-es Ford LTD Brougham Coupét magasodni-szélesedni a parkoló közepén. Gyönyörű gép, barokkos belsővel, és igazi amerikai stílussal! Ezúttal is találkozhattunk a Rozsdamarók klub tagjaival, többen érkeztek motorokkal, mások keleti-nyugati autókkal, és természetesen a Dacia-különítmény sem maradhatott ki!

Mielőtt továbblépnénk, tartozunk még egy nagy bejelentéssel. Előre megterveztük Perger Zolival, hogy ezen a délutánon egymás mellé állítjuk az 1310-es Daciáját, valamint a Škodánkat. Hogy miért? Mert így együtt láthatjátok az idei, és a 2019-es kalandautónkat! Az 1988-as kék Dacia lesz ugyanis a következő évi túránk főszereplője, amivel többek között Erdélybe is átkalandozunk majd…de erről majd később, jóval később!

Végszóra még érkezett egy fehér Felicia is, hogy teljes legyen az örömünk, és ennél a pontnál szeretném megköszönni a helyi önkormányzatnak, hogy biztosították a helyszínt számunkra, illetve köszönöm mindenkinek, aki megtisztelt minket a figyelmével!

Ezt követően Zoli sárga „Taxi” Daciájával közösen vettük a nyakunkba Tapolcát, ugyanis volt még két programpont, amit meglepetésként szervezett nekünk! Elsőként a vasútállomásra mentünk, ahol a váróterem melletti épület falába egy Nohab fele van „beépítve”. Nem épp hétköznapi installáció, és a története sem semmi. A Tapolcához ezer szállal kötődő mozdonyok keserédes zarándokhelye ez, a 4-es számú M61-es még 1999-ben sérült meg egy sínekre dőlt fa következtében. Sokáig a Közlekedési Múzeum volt a lakhelye, ám annak átépítése miatt 2015-ben Tapolcára került. Ebben a formájában is impozáns, ráadásul még a világításai is működnek, a következő terv, hogy a kürtjét is működőképessé tegyék.

Utolsó állomáspontunk a vízimalom előtt volt, ahová kivételesen a Škodával is behajthattunk. A 2016-ban felújított, működőképes malom évente 7000 kWh áramot képes termelni, nem mellesleg pedig hangulatos látványt nyújt!

Ezúton is köszönjük Zolinak és családjának a remek programokat, a segítséget, és a jó hangulatú beszélgetéseket, nektek hála lett teljes és felejthetetlen az elmúlt pár napunk, igazi kalandorok vagytok!

Péntek reggel újabb huszárvágás következett, Tapolcáról Komáromig utaztunk, ám közben még beiktattunk egy pannonhalmi megállót. Az apátságot csak messziről láttuk, azonban volt valami, amit közelebbről is megvizsgáltunk.

Konkrétan egy műszaki kereskedés udvarán állt jó néhány olyan Škoda, amit azért nem minden bokorban látni. Még az előző héten, Kisszálláson jött a füles, hogy „talán valahol Pannonhalmán van egy kisebb magángyűjtemény, ami az utcafrontról is látható. Škodás társunk, Szentesi Ferenc nyomozott is ebben az irányban egy kicsit, és jött az üzenet, hogy megtalálta a pontos címet. Több se kellett, beiktattuk a programtervbe a kitérőt, és ez a fotósorozat lett a végeredménye.

Volt ott Octavia kombi, hátul egy testvér – igaz almazöld – 105S, egy Rapid, valamint egy 1102 (Tudor), amivel még nem találkoztunk a túránk alatt, és gyaníthatóan nem is fogunk többször.

Ezek után már tényleg Komárom felé vettük az irányt, végre találkoztunk Kajári Zolival is, most kapcsolódott be először az idei túrába, és néhány nap múlva már újra közösen konvojozunk. A RetróVasak “belsős” mini-flotta egyébként egy 2105-ös Ladával egészült ki, így indultunk tovább a határon túlra, ahol Komárom közelében egy gyűjtőhöz voltunk hivatalosak. Egy másik határt is átléptünk közben, méghozzá a Škoda-kaland 2000. kilométerét!

Sosem gondoltam volna, hogy 4 napon belül 4 Feliciát láthatok majd. Itt várt rám a következő, a csodás kékség nem akármilyen társaságba került, többek között egy 1971-es BMW 3.0 CSL parkol mellette, azt sem tudtam, hogy merrefelé nézzek! A garázs telis-tele volt ralikupákkal, köztük Škodákkal nyert ereklyékkel is.

Volt itt egyéb különlegesség is, igaz kicsit „vadregényes” kivitelben, a kertben donorkodó 1000 MB még ebben a formájában is magával ragadó.

Egy gyors estebéd után elfoglaltuk a szállásunkat Naszvadon, látótávolságban a Škodánkkal, és készülve a holnapi veterános összejövetelre. A szombati, pázmándi találkozóról fontos tudnotok, hogy ez inkább egy körút lesz, mintsem statikus találka, melyhez Nagyvenyimen csatlakozunk a 105Ss-sel, egészen pontosan a Varga Étteremnél!

Aztán megyünk tovább a 3000. kilométer felé. Talán összejön, és akkor egészen biztosan ez lesz a leghosszabb RetróVasak-kaland!

Cikk: Bense Róbert

Fotók: Bense Róbert, Demencze Ilona

Ha még nem tudjátok, hogy mi is az a Škoda-kaland, nézzétek végig a már eddig megjelent cikkeinket, és csatlakozzatok hozzánk Instagramon is, ha naprakészek szeretnétek maradni!


Támogasd a túrát, nyerd meg a Škodát!


A Škoda-kaland fő támogatói: Duna Autó Zrt.Suzuki Barta CégcsoportFortuna Bt.Vacer Trade Kft., PlázaCopy Siófok,  A Paksi Kávé, Rainbow Car Bt.Motoparts Webáruház, DS Car Autómentő Kft., Unique Store Kft.

skoda karoq

suzuki paks

fortuna bt

sunny radler

paksi kávé

motoparts

ds car

Címkék

Kapcsolódó tartalmak