Škoda-kaland – irány Csehország
Megint csak beigazolódott, hogy nem csupán nagyzolásból hívjuk „kalandnak” a mi kis Škoda-kaland akciótúráinkat, hiszen ez a hét is nagyjából olyan volt, mint egy autós horror-vígjáték, aminek a végén remélhetőleg mi örülhetünk majd. Na, de kezdjük inkább az elején. Az előző hétvégén egy színes-szagos, téglagyári fotósorozattal készültem nektek, a végeredmény még engem is meglepett, megyek oda fotózni máskor is. Ezután viszont már másnap vittem az autót szerelőhöz, mivel egyrészt futóműbeállításra volt szükség, másrészt a kuplungnál is akadt némi baljós rezonancia, aminek szerettünk volna a végére járni.
Nagy szerencsém, hogy Kalóczkai Sanyi bácsi elvállalta a 105S átnézését, mert máshol vélhetően hosszú hetekre a „várólistára” került volna az autó, annyi idő pedig most nem volt. A futómű viszonylag gyorsan orvosolható problémát jelentett (ég és föld lett utána a Škoda úttartása, vezethetősége), azonban a kuplungnál már nem volt ilyen egyszerű a helyzet.
Egy szimpla beállítást vizionáltunk, ám mint kiderült, a tárcsa elég komolyan deformálódott, így hát elkezdődött a harc egy új darabért. Itt vált szerteágazóvá a sztori, hiszen többen, több helyről igyekeztünk szerezni, és végül úgy tűnt, hogy lesz is, de szerda délután kiderült, hogy a régebbi, „békáshoz” tartozó tárcsából csak a számítógép szerint van, viszont raktáron legfeljebb a hűlt helyét találhatták meg.
Ennél a pontnál jött a képbe Kathi Balázs, akit már jól ismerhettek a Keleti Blogból, illetve számos cikkünk szerzője is itt, a RetróVasakon, nem mellesleg pedig velünk tart a hétvégi kiruccanásunkon is. Balázs vérbeli Škodás, és talált is egy dobozos (!) kuplungtárcsát, amiért elviharzottam Hajdúböszörménybe, majd délután 5-kor már Sanyi bácsinál volt, várva a beszerelésre. Az autót végül csütörtökön hoztam el, ezúton is köszönet mindenkinek, aki segített a gondok megoldásában!
Ezt követően végre a múltkoriban már említett csehországi utunk felé fordíthattuk minden figyelmünket, kalandunk első felvonásának fő programja ugyanis nem más, mint ellátogatni Mladá Boleslavba, a Škoda Múzeumba, méghozzá a mi 105s-ünkkel, valamint a Duna Autó Zrt. Superbjével. Négyen megyünk, Icu és Peti az újban, én és Balázs a régiben utazva vágunk neki a Szlovákián is keresztülvezető, oda-vissza kb. 1200 kilométeres útnak. Biatorbágyról indulunk szombat reggel, majd este remélhetőleg már Mladá Boleslavból posztolunk az Instánkra.
Vasárnap Prága a terv, ha minden jól megy, a Trabant Múzeumba is elnézünk, hétfőn pedig a Škoda Múzeumé lesz a főszerep. Kedden reggel indulunk vissza, és vélhetően péntek-szombat magasságában jön a részletes beszámolónk, addig is azonban igyekszünk közösségi oldalainkon is aktívak lenni, valamint egy galériát is biztosan összerakunk már az út alatt.
Bense Róbert
Csatlakozzatok hozzánk Instagramon is, ha naprakészek szeretnétek maradni a Škoda-kalanddal kapcsolatosan!
A Škoda-kaland fő támogatói: Duna Autó Zrt., Suzuki Barta Cégcsoport, Fortuna Bt., Vacer Trade Kft., Motoparts Webáruház, DS Car Autómentő Kft.