fbpx

Trabant-kaland – 11./12. nap – Balatonlelle / Keszthely / Fonyód

Támogassátok a kalandot és nyerjétek meg a Trabantot, a részletekért katt ide!

Elértük a magyar tengert, tegnap 165 kilométeres utat tettünk meg Dunaújvárostól, hogy estére Balatongyörökre, aktuális „otthonunkba” érkezzünk. A mai napunk kissé lazulósabbra sikerült, ez is volt a terv a Balaton közelében, 1400 kilométer után kellett egy kis pihenés, de persze azért nem maradtunk programok nélkül!

De ne rohanjunk ennyire előre, hiszen tegnap még volt előttünk egy igen masszív, klasszikus „utazós” délután. Enyingen megebédeltünk, majd Balatonlellén próbáltunk némi parkolóhelyet találni, nem sok sikerrel, ugyanis rendesen megtelt a kisváros a hétvégére, ami nem csoda, hiszen igazi nyári idő várta a strandolni vágyókat. Így aztán Fonyód felé vettük az irányt, útközben pedig egyre több idős autóval találkoztunk, sokan kimozdították a koros vasakat, hogy menjenek vele egy karikát a környéken, Trabantokkal, Wartburgokkal, de még egy kék Skoda Octavia kombival is összefutottunk. Fonyódon végre sikerült egy nyugodt partszakaszt találni, ahol alaposan körbefotózhatta Csenge a Trabinkat, nagyon jól állt neki a Balaton is, szó se róla. Este 7 óra volt, mire megérkeztünk a szállásunkra, ahonnan pompás kilátás nyílt Közép-Európa legnagyobb tavára, méghozzá egy szőlősoron keresztül.

tk0005

Ma Keszthelyen kezdtük a napot, elég morcos volt az idő, de talán az elmúlt hetek hősége után kellett is egy kis felfrissülés. A Lakoma étteremben ebédeltünk, céllal mentünk oda, ugyanis a Magyar Feltalálók Múzeuma is ott található meg, így két fogás között újra meggyőződhettünk arról, hogy milyen sok honfitársunkra lehetünk büszkék, és mennyi mindent adtak a magyarok a világnak! Ezt követően a közeli Cadillac kiállításhoz sétáltunk, ahol kis híján leesett az állunk, és bár „csak” 13 autót láthatnak a látogatók, mégis sokáig lehet bámulni az amerikai óriásokat, melyek között igazi gyöngyszemek is vannak. Személyes kedvencem az 59-es Sixty-Two Coupé lett, de a legnagyobb sztár a 32-es LaSalle 345B volt, a kiállított példány szerepelt a Keresztapa című legendás filmben is. Külön öröm volt számomra, hogy az 1932-es Phaeton Convertible modellt be is indították.

tk0015

Keszthely után ismét Fonyódot céloztuk meg, szerettünk volna a kikötő környékén is szétnézni, haragos volt a Balaton, zölden hullámzott, de épp ez adta meg a látogatás különlegességét. A strand környékén is időztünk kicsit, nem meglepő módon teljesen üres volt, a tegnapi naphoz képest szinte kongott. Késő délután értünk vissza a szállásra, mellettünk a Balaton, előttünk egy pohár finom bor, közben pedig a holnapot tervezgetjük, a környéken maradunk, Vonyarcvashegyen a kikötőhöz látogatunk, majd Zánkára, az ifjúsági táborhoz is elgurulunk!

Bense Róbert

A cikkben található bögrét és kulcstartót a PRK Store biztosította, ha szeretnétek magatoknak is egyet, akkor játsszatok velünk, vagy ide kattintva meg is rendelhetitek, kedvezményt is kaphattok!

A Trabant-kaland fő támogatója a Fábián Kft.