Trabant-kaland – útiterv
Eljött az ideje, hogy bejelentsük az útvonalat, melyen a túránk végighalad június 22. és július 13. között. Több mint 2000 kilométer megtétele és 26 település (ide persze nem számoljuk azokat, melyeken csak áthaladunk) szerepel a tervezetben, a pontos helyszínekről és érkezési időpontokról is beszámolunk majd, de akár tőletek is várunk ötleteket, hogy melyik városban hol, és miért érdemes megállni. No, de ne szaladjunk ennyire előre, hiszen ígértem, hogy a Trabinkról is ejtek néhány szót.
Mivel 26 éves járgányról van szó, ezért nem is vártuk, hogy szalonállapotú legyen, ám legnagyobb meglepetésünkre egy minden szempontból karbantartott 601-es gazdáivá váltunk, szerintem a képek is magukért beszélnek. Műszakilag szinte hibátlan, a motor/fék/futómű trióra nem lehetett egy szavunk sem, korrózió is csak minimális szinten ütötte fel a fejét. Természetesen kisebb gondok azért akadtak, de ezek leginkább esztétikai jellegűek voltak. Némi festékhibát, horzsolást felfedeztünk a karosszérián, de ez mind orvosolható probléma, csakúgy, mint a kissé megnyomódott balos fényszórókeret (mely helyett felraktuk a most látható barnát, amivel ugyan szerintünk nagyon mókásan néz ki a Trabi, de azért kap egy színben illő párt). Az abroncsokat is kicseréltük, hibátlan Yokohama-gumik kerültek fel.
Sajnos a kormánykerék és az üléskárpitok is ramatyul néztek ki, előbbi helyére egy új pereckormányt vásároltunk, utóbbi esetében a hátsó üléssort, valamint a vezetőülést cseréltük/cseréljük, melynek egyébként a háttámlája sem volt a legjobb formában. Külön köszönet Dobó Józsefnek (és a Roncsautó Kft.-nek), aki vezetőülést, valamint első- és hátsó lámpakereteket ajánlott fel nekünk. Nagyon hálásak vagyunk a gesztusért, hiszen sokáig eredménytelenül keresgéltünk ülést, típushű szövettel, jó állapotban ritka, mint a fehér holló.
Mindent egybevetve immár szinte rajtra kész a Trabantunk, jóllehet még több mint egy hónapunk van az indulásig, ám ha már ilyen szépen haladunk, eláruljuk a tervezett útvonalat is. Igyekeztünk olyan településeket kijelölni, ahonnan sokan követitek a retrovasak.hu-t, reméljük, hogy ti is szívesen csatlakoztok hozzánk egy kis nosztalgiázás erejéig. Továbbá arra törekedtünk, hogy ne legyenek az állomások között nagyon nagy távolságok, hiszen egyrészt nem szeretnénk sietni, másrészt egy Trabival nem is lehet/érdemes/illik rohanni, szeretnénk minden megtett kilométert átélni.
Jövő héten további információkkal jelentkezünk, addig is olvassátok vissza az eddig megjelent cikkeket a Trabant-kalanddal kapcsolatosan:
A retrovasak.hu bemutatja: Trabant-kaland 2016
Trabant-kaland – a nagypapa 601-ese
Bense Róbert