fbpx

Enzo Ferrari másik kedvence – egy francia oroszlán

A legtöbbünk fejében Enzo Ferrari kizárólag vörös sportautókkal jár, hátrahagyva egy vékony gumicsíkot és egy adag legendát minden kanyarban. Pedig a valóság árnyaltabb. Az olasz autóipar zsenije nemcsak az általa alapított márkához volt hűséges – a hétköznapokban egy másik, jóval visszafogottabb, ám rendkívül minőségi márka mellett tette le a voksát: ez pedig nem volt más, mint a Peugeot.

blank

Nem reklám, valódi rajongás

Manapság már megszoktuk, hogy ha egy híresség „kedvenc autójáról” olvasunk, annak többnyire egy jól csengő szponzori szerződés az oka. Enzo Ferrari esete viszont egészen más. Ő nem pénzért szerette a Peugeot-kat. Egyszerűen azért, mert értékelte azt, amit a franciák kínáltak: kényelmet, megbízhatóságot, és egyfajta csendes eleganciát.

A Ferrari gyár ura sosem volt hivalkodó ember. Mégis, talán meglepő, hogy a hatvanas évek közepén nem egy tűzpiros Ferrari, hanem egy metálszürke Peugeot 404 szedán állt az udvarán – bézs bőrbelsővel, eleganciával, stílussal. Az autó egyénre szabott volt, ahogy azt egy autóversenyzőtől várni lehet: a gyári kormányt lecseréltette egy finoman megmunkált Nardi kormányra, és ködlámpákat is szereltetett fel, méghozzá egy Lancia Flaminiáról.

blank

Családi és szakmai szálak

De honnan jött a francia vonzalom? Egyrészt a családi kapcsolatok miatt: Ferrari feleségének húga a francia Riviérán élt, Peugeot-val járt, és rendszeresen látogatta meg olaszországi rokonait. Másrészt szakmai okból is közel került a márkához. A Peugeot formatervezésében már akkoriban is közreműködött Battista „Pinin” Farina, aki szintén szoros kapcsolatban állt a Ferrarival. Így Enzo mindig képben volt a francia márka aktuális modelljeivel kapcsolatban – és meggyőzték ezek az autók.

blank

A legendás 504-esek

A 404-est később egy sötétkék Peugeot 504 szedán váltotta. A 60-as évei végén járó Ferrari már egyre kényelmesebb autót keresett, az 504-es pedig ideális választásnak bizonyult. Bézs belső, tetőablak – és semmi túlgondolt luxus. Ez az autó már gyári állapotban is megfelelt az elvárásainak.

Utolsó Peugeot-ja egy 504 Coupé volt, bársonykék belsővel, kék metál külsővel – egy igazi úri kupé. Ezt már nem vezette sokáig, térdfájdalmai miatt 1972-től végleg átadta a volánt a sofőrjének.

blank

Egy Peugeot még a Ferrari csapatnál is

És ha ez nem lenne elég: a Ferrari Forma–1-es csapata is bevetett egy Peugeot 404-est, méghozzá kombi kivitelben. Szervizautóként szolgált, hatalmas rakterével és megbízható működésével tökéletes választás volt a versenyek logisztikai hátterének támogatására. Ne feledjük: a funkcionalitás egy olyan csapatnál is kulcsfontosságú, ahol a lóerők a csillagos égig szöknek.

blank

A stílus örök

Enzo Ferrari választása a Peugeot mellett többet mond bármilyen reklámszlogennél. A francia márka modelljei praktikusak, elegánsak és szerethetőek voltak – még egy olyan ember szemében is, akinek élete a lóerőkről és a versenypályákról szólt.

blank

Ferrari öröksége így nemcsak a vörös sportautókban, hanem a szürke és kék Peugeot-kban is tovább él – azokban az autókban, amelyek a hétköznapok hősei voltak egy autóipari legenda életében.

blank

Peugeot

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb