Keréknyom blog – Porsche 911S Targa

A történet egy májusi indafotós hozzászólással kezdődött. Egy 911-es képem alá érkezett a következő komment: “Jó kép! Thx! (a tulaj)”. Örültem, hogy a tulajdonoshoz is eljutott a kép és értékelte. Gondoltam, ha már írt a képem alá és 911-ese van, rossz ember nem lehet. Írtam neki egy üzenetet, amiben megkérdeztem, hogy lenne-e kedve egy fotózáshoz az autóval? Nemsokára kaptam is választ (ami manapság nagy szó), a tulaj azt írta, hogy benne lenne.

porsche3

Ezt követte pár hónap levelezés, egyeztetés. Végül már-már azt gondoltam, hogy nem is jön össze a dolog a nyáron. Nem is sikerült, de az időzítés mégis tökéletes volt, ugyanis szeptember 2-ára beszéltük meg a fotózást, ami a tanévkezdés előtti utolsó szombat volt, ennél jobban zárni a nyarat és a szünetet nem lehetett volna!

Ha már 911, akkor keresni kéne valami nagyon tuti helyet – gondoltam. Elkezdtem nézelődni a google maps-en Budapesten, hogy merre lehetne valami méltó terepet találni egy ilyen gyönyörűség fotózásához. Ki is néztem egy ígéretesnek tűnő utat, amit még aznap Marci barátommal meg is néztünk. Legalább kimozdultunk, meg az utazás nagy része Budán volt, arra úgyis ritkábban járok, nézelődtem kicsit arrafelé is. Végül megtaláltuk a már előre kinézett útszakaszt a János hegyen. Zöld erdő, az úton sárga levelek, nagyon gyér forgalom, egy szóval ideális hely egy fotósorozathoz. Már csak a Porsche hiányzott. De nem sokáig! Másnap 15.00-ra beszéltük meg a találkozót a Kommunikációs Főiskolánál. Szuper, mert innen 5 perce lakom.

porsche9

Felvirradt a nagy nap! Mindjárt három, közeledem a főiskolához. És ekkor az utca végén elsuhant a 911-es. Micsoda látvány!

Két perc múlva odaértem a parkolóhoz, kezet ráztam a tulajjal, beültem és onnantól kezdve megszűnt körülöttem létezni a világ. Megbeszéltük pontosan, hogy hova szeretnék menni fotózni, majd megszólalt a 6 hengeres léghűtéses. Duplán megszűnt körülöttem létezni a világ. Ez egy életérzés, egyszer mindenkinek ki kell próbálnia! Az a hang, előttem a jellegzetes orr, nem mindennapi szín, Targa kivitel…fantasztikus! Életemben ezelőtt még csak egyszer ültem 911-esben (az egy 997 Turbo volt Brno-ban), de azzal sem utaztam. Ráadásul a kedvenc márkám, a kedvenc típusom, egy álmom vált valóra.


Szóval elindultunk és a János hegy felé vettük az irányt, ami pedig nem csupán azért jó, mert gyönyörű hely a fotózáshoz! Hanem azért is, mert nincs közel Zuglótól, ezért az extra kurflival együtt (kicsit túl mentünk na, én is még csak egyszer voltam ott) majdnem egy órát kocsikáztunk, mire elértük úti célunkat. Mondanom sem kell, élveztem! Innen pedig a szokásos koreográfia: autót keresztbe, felni kitekerve és fogyjon az expo, csattogjon a zárszerkezet.

Mikor épp nem fényképeztem, hanem a beállításokon gondolkoztam, vagy beszélgettem a tulajjal és ránéztem az autóra, önkéntelenül is el-el vigyorodtam az örömtől. Kegyetlen jól néz ki, a második szériás 911-esek közül a Targák a kedvenceim.

1977-es évjáratú modell, amerikai verzió. A motor kb. 170 lóerős lehet. A tulajdonos elmondása alapján 7.8 másodperc a gyári gyorsulási adat, amit szerinte az autó máig tud tartani. Én hiszek neki, hisz a Porsche nagyon jó állapotban van, ezt igazolja az oldtimer minősítés, aminek az elvárásai elég magasak itthon.

porsche2

A kormánykerék nem eredeti. Szerintem sokkal jobban mutat, mint a gyári azzal az ormótlan műanyag középső résszel. Nincs felesleges súlynövelő elektromos ablakemelő, sem egyéb ma már alapvetőnek számító elektronikai cucc, ami a vezetést segítené.

Megtapasztaltam egy kis 911-es életérzést, nagyon nagy élmény volt ez a délután, sosem fogom elfelejteni! Köszönet a tulajdonosnak, aki mindezt lehetővé tette, és hatalmas respect!

A bejegyzésért és a fotókért köszönet a Keréknyom blognak!

Címkék

Kapcsolódó tartalmak

Vélemény, hozzászólás?