fbpx

Škoda-kaland – az utolsó simítások

Duna Auto

Jön az utolsó előzménycikk, hétfőn kezdetét veszi a RetróVasak 2018-as túrája, a Škoda-kaland. Egészen hihetetlen, hogy milyen gyorsan elrepült az elmúlt pár hónap, nehéz is ilyenkor összeszedni a gondolatokat, mert annyi minden történt, mégis úgy tűnik, mintha csak tegnap láttam volna meg először a diósdi műhely egyik kinti színjében az akkor még garázslelet mivoltában létező, 1979-es 105S-t.

Ezek a hónapok tele voltak küzdelemmel, élményekkel, tervezgetéssel, kezdve a felújítástól, a csehországi úton át, egészen a nyári országjáró túránkig. Utóbbi a kirakós fontos része, de messze nem az egésze, ugyanis a kaland nem ér véget azzal, hogy július 23-án célba érünk a Škodával. De erről majd egy későbbi cikkben, ne is szaladjunk ennyire előre, hiszen még a túrát megelőző hetek is tartogattak izgalmakat.

Legutóbb ott tettük le a történetszálat, hogy a Škoda fényezése szinte megújult a szolnoki Rainbow Car Bt. által. Lazítani azonban ezek után sem volt idő, mivel több kisebb, ám annál látványosabb feladat volt még hátra. Az egyik nagy kérdés az volt, hogy mi legyen a dísztárcsákkal? A cseh kiruccanásunk alkalmával még nem volt fenn, de a nyári túrára mindenképp az autón akartuk tudni. A vásárláskor a teljes szett lekerült, meglehetősen szomorú állapotban, és már az újrakrómozásán gondolkodtunk. Mivel azonban ez egyrészt nem olcsó mulatság, másrészt nem is minden sarkon találni erre szakosodott műhelyt, ezért megpróbáltuk megmenteni a szettet. Négyből hármat hosszadalmas munkával sikerült szalonképes állapotba hozni, mindenféle polírszerrel és áldozatos horpadás-eltüntetéssel végül egész szép végeredmény sikerült elérni. A negyedik sajnos már salátásra rohadt, így helyette kerestünk egy cseredarabot. Egyébként meglepően nehéz volt feltenni őket, de végül mind szerencsésen a helyére került.

Aztán ott volt a sárfogó is, szinte esélytelennek tartottam, hogy bárhonnan is sikerül szerezni egy új párt, de a szerencse itt is ránk mosolygott, csak a Škoda-dombornyomást kellett rajta fehérré varázsolni. Ez viszonylag könnyű préda volt, és a következő feladat is annak tűnt, ám a vége eléggé szenvedős lett. Történetesen a hátsó lökhárító gumibabái különbözőek voltak, egyik kicsi, másik nagy. Nekem ez hetekig fel sem tűnt, de aztán mégiscsak úgy voltam vele, hogy ez így nem állapot, ha már elöl is nagyok vannak, hátul is legyen mindkettő nagy. Végül eljutott hozzám egy hibátlan pár, Sanyi bácsi műhelyében pedig szó szerint le kellett flexelni a lökösről a kicsit, mivel a belsejében lévő csavar anyukája teljesen rágyógyult, ráadásul az egész forgott, csak éppenséggel ráfogni nem lehetett. Öröm volt az ürömben, hogy így legalább volt lehetőségem pár közös fotót készíteni egy éppen a műhelyben álló 120 GLS-sel.

Miután már teljes pompájában tündökölt a 105S, a Keleti Blog csapatával közösen megszerveztük, majd le is forgattuk a Škoda-kaland felvezető kisfilmjét. Csakúgy, mint az első közös fotózás esetében, helyszínül részben ezúttal is a Téglagyár bejárata szolgált, igazán jó hangulatú nap volt, a végeredményt itt láthatjátok:

A következő héten aztán Budapestre vezetett a Škodánk útja, hiszen hátra volt még egy nagyon fontos mozzanat, méghozzá a szponzori matricáink felkerülése. Bonyolult, hosszadalmas, és nem utolsó sorban drága folyamatról van szó, de az egyenesen Siófokról érkező Pláza Copy csapata szépen megoldotta a feladatot. Soha ennyi matrica még nem volt a kalandautónkon, rengetegen álltak az idei túránk mögé is, ezúton is köszönjük! Egyszersmind mindenkit megnyugtatok, a matricák csak a túra idejére kerülnek fel, vélhetően ugyanez a profi csapat fogja őket eltávolítani is.

Ezt követően ismét hazahoztam Mezőtúrra az autót, még egy utolsó ellenőrzőlistán végigfutottam, és izgatottan várom, várjuk a hétfőt, hogy aztán 3 hétig úton legyünk a Škodával, remélhetőleg rengeteg élményt gyűjtve. Egyúttal szeretnénk megköszönni a retrovasak.hu csapata nevében a sok-sok támogatást, amit az elmúlt pár hónapban kaptunk, igazi csapatmunka volt, talán az egészből erre lehetünk a legbüszkébbek! A következő cikk már a túra első napjait fogja feldolgozni, az „Előzmények” menüpontból rövidesen a „Túra” menübe költözünk, kövessétek figyelemmel az utunkat továbbra is!

Ha még nem tudjátok, hogy mi is az a Škoda-kaland, nézzétek végig a már eddig megjelent cikkeinket, és csatlakozzatok hozzánk Instagramon is, ha naprakészek szeretnétek maradni!


Támogasd a túrát, nyerd meg a Škodát!


A Škoda-kaland fő támogatói: Duna Autó Zrt.Suzuki Barta CégcsoportFortuna Bt.Vacer Trade Kft., PlázaCopy Siófok,  A Paksi Kávé, Rainbow Car Bt.Motoparts Webáruház, DS Car Autómentő Kft., Unique Store Kft.

skoda karoq

suzuki paks

fortuna bt

sunny radler

paksi kávé

motoparts

ds car

ecotrex

Kapcsolódó tartalmak

'Fel a tetejéhez' gomb